استفاده از الیاف بامبو در فرش و فرش ماشینی

یکی از پیشرفت های اخیر در زمینه الیاف جدید استفاده از الیاف بامبو در محصولات مختلف نساجی می باشد. الیاف بامبو دارای خواص طبیعی مشخصی هستند که باعث می شود استفاده از این الیاف مزایای رقابتی زیادی نسبت به سایر الیاف پیدا کند.

تحقیقات نشان داده است که الیاف این گیاه یک آنتی باکتریال طبیعی محسوب می شود ؛ در نتیجه سازگار با پوست بدن بوده و آلرژی ناشی از مواد ضد باکتری شیمیایی را ایجاد نمی کند.

از آنجایی که بر خلاف سایر الیاف طبیعی الیاف بامبو نیاز به هیچگونه مواد شیمیایی آفت زدایی ندارد بنابراین کاملا ضدآلرژی و هرگونه حساسیت می باشد.مخصوص افرادی که پوست حساسی دارند.

تحقیقات نشان داده که خواص ضد باکتری آن نسبت به پنبه سه برابر ، خواص آنتی استاتیک آن ۱۲ برابر ، خاصیت جذب عرق آن ۶۰% بیشتر و خاصیت دفع بوی بد بدن آن ۳۰% بیشتر از محصولات پنبه می باشد.

بر اساس بررسی یک سازمان تحقیقاتی صنعت نساجی ژاپن ثابت گردید که حتی پس از پنجاه مرتبه شستشو هنوز خواص ضد باکتری و ممانعت از رشد باکتری الیاف بامبو پا برجا بود. در صورتی که الیاف آنتی باکتریال شیمیایی رفته رفته خواص آنتی باکتریال خود را از دست داده و حتی آلرژی (حساسیت زا) خواهند شد.

قدرت جذب آب در الیاف بامبو به قدری زیاد است که هنگام شستشو وزن آن سه برابر افزایش می یابد.

البته تحقیقاتی در مورد عمر و ماندگاری این الیاف نسبت به پنبه صورت نگرفته است و بنابراین استفاده از این الیاف در حال حاضر در هاله ای از ابهام میباشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

استفاده از الیاف بامبو در تولید فرش ماشینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *