بهترین الیاف فرش ماشینی

در زمان خرید فرش ماشینی نیاز است با برخی اصطلاحات از جمله شانه و تراکم فرش، سایزهای استاندارد فرش ماشینی، نام طرح ها و رنگبندی کارها، نوع نخ و بسیاری موارد دیگر را آشنا باشید. در مقالات گذشته تمامی موارد ذکر شده توضیح داده شد و در این مقاله درمورد الیاف فرش ماشینی توضیحات لازم مطرح شده. امیدواریم این مقاله مفید واقع شود. در ادامه با انواع نخ در تار و پود و خواب فرش آشنا می شوید و پس از آن با بهترین الیاف فرش ماشینی که نخ اکریلیک است آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

بهترین الیاف فرش ماشینی

خرید بهترین الیاف فرش ماشینی

۱-نخ پود فرش ماشینی

نخ پود در فرش ماشینی میتواند جنسهای متفاوتی مثل پنبه ، پلی استر و جوت داشته باشد اما معمولا در فرش اکریلیک و پشمی ، نخ پود ۰/۱۰۰ پنبه است. نخ پود نگهدارنده نخ خاب فرش است و موجب دوام و استحکام فرش در جهت عرضی آن می شود. نخ جوت نوعی کنف بنگلادشی است که در جهت عایق بندی سرما و الکتریسیته از آن در بافت فرش بهره میبرند و مزایای زیادی دارد.

۲-نخ تار فرش ماشینی

نخ تار فرش به نخی که بصورت عمودی در چله فرش قرار دارد و ترکیبی از پلی استر (۰/۶۵) و پنبه (۰/۳۵) است میگویند که پلی استر جهت دوام و پنبه جهت نرمی فرش در چله استفاده میشود و کم و زیاد شدن آن در کیفیت فرش تاثیر گذار است.هر چه پلی استر آن بیشتر باشد فرش در زمان شستشو حالت خود را از دست داده و جمع میشود و اگر پنبه آن بیشتر باشد فرش دوام کمتری داشته و دچار پارگی میشود.لازم به ذکر است که اغلب نخ تار ، در فرشهای ماشینی پلی پروپیلن وBCF از همان جنسی است که نخ پرز را تشکیل میدهد چراکه الیاف BCF نسبت به پنبه و پلی استر ارازنتر است. تمامی فرش های موجود در هایپرفرش از تولیدات فرش کاشان است. برای خرید فرش کاشان از هایپرفرش کلیک کنید.

۳-نخ خاب فرش ماشینی

بهترین الیاف فرش ماشینی

بهترین الیاف فرش ماشینی

انتخاب نخ پرز یا خاب مهمترین ملاک تفاوت در کیفیت و قیمت و دوام و ماندگاری و طول عمر یک فرش ماشینی خوب به شمار میرود. این نخ از الیاف رنگی تشکیل شده و در مدلهای مختلفی وجود دارد که هر کدام خاصیت و ویژگیهای منحصر به خود را دارا می‌باشند.

۱-الیاف پروپیلن

الیاف پروپیلن با اولفین جزءالیاف مصنوعی ارزان قیمت هستند که رنگ پذیری خوبی دارند و برای همین از قیمت مناسبتری نسبت به سایر الیاف مصنوعی برخوردارند لازم به ذکر است که فرش هایی از جنس اولفین دوام و عمرکمتری دارند . اکثر فرش های اتاق خواب، فرش آشپزخانه و فرش اتاق کودک از نخ پلی استر و پلی پروپلین می باشد.

۲-الیاف پلی استر

الیاف پلی استر برای بافت فرش هایی با تراکم و شانه کم استفاده می شود. مزایای فرش پلی استر، عایق رطوبت و عدم پرزدهی آن است. از معایب پلی استر می توان به ترکیب پرزها بر روی یکدیگر، در جاهای پر رفت و آمد سفت شدن آن به مرور زمان و براثر پا خوردن در مکانهای پر رفت و آمد اشاره کرد.

۳-الیاف نایلون

بهترین الیاف فرش ماشینی

بهترین الیاف فرش ماشینی

فرشهایی با الیاف نایلون گزینه بسیار مناسبی برای مکان‌های پر تردد است این فرشها بادوام بوده ودر برابر گردو خاک لکه و کپک مقاومت و بدلیل آنکه پس از رسیدگی رنگ میشوند ثبات رنگ بالایی دارند اما در برابر نور زیاد خورشید دچار رنک پریدگی میشوند الیاف نایلونی به دو صورت الیاف بلند یا فیلامنت و کوتاه یا (اسپان) تولید میشوند که الیاف فیلامنت از نظر پرزدهی کم و حفظ ارتفاع نخ خاب از کیفیت بهتری برخوردارند.

۴-الیاف ابریشم مصنوعی

فرشهای ابریشم مصنوعی ظاهری بسیار زیبا دارند که این فرش بدون پرز هستند و برای افراد مبتلا به آسم و حساس بسیار مناسبند. شستن، جارو زدن آنها آسان بوده و ضد الکتریسیته ساکنند و روی سرامیک سر نمی‌خورند فرشهای ابریشم مصنوعی در برابر نور خورشید ثبات رنگ داشته و بسیار لوکس ، درخشنده و خاص هستند. البته این مدل فرشها به مرور زمان درخشندگی خود را از دست داده و نسبت به فرشهای اکریلیک دوام و ماندگاری کمتری دارند. پس اگر زیبایی بیشتر از کیفیت مد نظرتان هست میتوانید از فرشهای ابریشم مصنوعی استفاده کنید. برای خرید فرش اکریلیک در شانه و تراکم های متفاوت از جمله فرش ۷۰۰ شانه، فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه کلیک کنید.

بهترین الیاف فرش ماشینی

بهترین الیاف فرش ماشینی

۵-الیاف اکریلیک

الیاف اکریلیک گونه ای الیاف مصنوعی است که از لحاظ ساختار و گرما شبیه پشم طبیعی است. الیاف اکریلیک از مواد درجه یک نفتی تهیه میشوند و با اینکه ایران کشوری نفت خیز است اما ما هنوز به توانایی تولید با کیفیت مورد نظر در کشور نرسیده ایم از اینرو عمده مواد الیاف اکریلیک از کشورهایی که در این حوزه برتر هستند به کشور وارد میشوند و به همین دلیل است که قیمت تمام شده یک فرش ماشینی در ایران و کاشان رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد و همواره دچار نوسان است. از جمله ویژگیهای الیاف اکریلیک میتوان به گرم بودن، سبک بودن، رنگ، پذیری بالا ، مقاومت در برابر شستشو، قیمت مناسب نسبت به الیاف طبیعی ، مقاوم در برابر حرارت مستقیم، خاصیت ارتجاعی و برگشت پذیری (یعنی اگر بعد از گذاشتن اشیاء سنگین آنرا بردارید فرو رفتگی آن قسمت به حالت اولش برمیگردد) و انتقال حرارت پایین را دارند (یعنی فرشهای اکریلیک سرمای کف زمین را به قسمت رویی فرش منقل نمی‌کنند ). هایپرفرش علاوه بر تخفیف خرید نقد، خرید اقساطی فرش را برای رفاه شما عزیزان فراهم کرده است.

خرید فرش اکریلیک

  • چگونه می توانم فرش اکریلیک را از هایپرفرش با تخفیف خرید کنم؟
    تخفیف ویژه برای رضایت بیشتر شما مشتریان بر روی تمامی فرش های اکریلیک اعمال شده. به راحتی می توانید فرش مورد نظرتان را به سبد خریدتان اضافه کرده و پس از وارد کردن آدرس و مشخصات فرشتان را خرید نمایید.
  • ارسال رایگان فرش اکریلیک برای تمامی شهرها امکانپذیر است؟
    برای راحتی خرید شما مشتریان، ارسال برای تمامی شهر ها به صورت رایگان انجام می شود. و بسته به موقعیت مکانی شما بین 2 تا 7 روزکاری زمان می برد.
  • آیا فرش های اکریلیک هایپرفرش گارانتی دارد؟
    تمامی فرش های اکریلیک هایپرفرش دارای گارانتی 5 ساله می باشد. اما با توجه به جنس فرش ها که نخ اکریلیک هیت ست شده است دوام فرش ها بسیار بالا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *