بهترین راه تشخیص فرشهای اکریلیک

شناخت فرش اکریلیک واقعی از فیک

تشخیص فرش اکریلیک واقعی از فیک

در زمان خرید فرش ماشینی بهتر است یک سری اطلاعات درمورد فرش ماشینی داشته باشید که در ادامه این اطلاعات را به دست می آورید. علاوه بر آن نیاز است از جنس فرش مطمئن شوید. برای تشخیص فرش اکریلیک راه های زیادی وجود دارد که در ادامه به شما معرفی میکنیم.

  1. دست کشیدن روی فرش: دستتان را روی سطح فرش بکشید اگر دست براحتی سر خورد و احساس چسبندگی و زبری نکردید آن فرش اکریلیک است.
  2. بوی فرش : از آنجایی که الیاف اکریلیک از بهترین و خالص‌ترین الیاف مصنوعی محسوب میشود بوی مواد نفتی و پلاستیک را نمیدهند.
  3. شفاف بودن رنگ‌ها: فرش‌های اکریلیک نسبت به دیگر فرشهای ماشینی مثل پلی استر، رنگ‌ها را شفاف‌ و سرزنده نمایش می‌دهند. و از نرمی و لطافت بالایی برخوردارند.
  4. پرزدهی کم فرش اکریلیک: از خاصیت فرش اکریلیک پرزدهی آن است که البته بعد از مدتی این پرزدهی از بین می رود.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

درجه بندی فرشهای اکریلیک کاشان

فرش ماشینی درجه یک: فرش ماشینی درجه یک بدون نقص و کامل است. اندازه فرش کامل و بی‌نقص است. سطح و ارتفاع فرش یکدست بوده و در برابر حرارت‌های غیرمستقیم مقاوم است.

فرش ماشینی درجه یک‌ونیم: فرش ماشینی درجه یک‌ونیم که اختلاف کمی با فرش درجه یک دارد؛ مثلا اختلاف خاب جزیی در فرش وجود دارد یا قلاب‌خوردگی در پشت فرش دیده می‌شود.

فرش ماشینی درجه دو: فرش ماشینی درجه دو ایرادهایی جزیی دارد. مثل یک سانتیمتر کسر خاب در قسمت عرض فرش وجود دارد یا بین ارتفاع خاب با سطح قالی یک سطح نیست.

فرش ماشینی درجه سه: در فارسهای درجه ۳ تفاوتهای و اشتباهات زیاد در نقشه فرش به چشم میخورد یا فرش نخ خاب پاره و رفوشدگی زیاد در ردیف هایش دارد.

فرش ماشینی درجه چهار: به فرشهایی که اختلاف طول آن‌ها بیشتر از ۰/۲۵ باشد گفته می‌شود. این فرش های ماشینی بیشتر به شکل پادری و پشتی درمی‌آیند.

قیمت انواع فرش ماشینی بر اساس تعداد شانه و تراکم

بهترین و گرانقیمت ترین فرش؛ فرش های ۱۵۰۰ شانه ماشینی کاشان

قیمت انواع فرش ماشینی بر اساس تعداد شانه و تراکم

قیمت انواع فرش ماشینی بر اساس تعداد شانه و تراکم

از نظر قیمت گذاری در حال حاضر گران قیمت ترین فرش های ماشینی متعلق به برند های کاشان و فرش های ۱۵۰۰ شانه می باشد. برای اولین بار فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ توسط بالاترین تکنولوژی برندهای کاشان تولید و به مصرف کننده عرضه شد این فرشها به علت ظرافت بالا و تراکم بافت بیشتر به فرش های دستباف گونه و ابریشمی شهرت پیدا کرده‌اند و برجستگی های ظریف و نقوش در متن فرش را بیشتر در معرض چشم بیننده می آورد. این فرشها توسط الیاف هایبالک اکریلیک بافت میشوند. و قیمت آن براساس نوع برند و متر مربع محاسبه میشود امروزه فرشهای ۱۵۰۰ در کاشان ، اصفهان ،قم، اراک ،تبریز یزد بافت میشوند. این فرشها بدلیل نازک بودن بیشتر برای مکانهای کم رفت و آمد و تزیینی مناسبند. برای خرید فرش کاشان همراه هایپرفرش باشید.

ارزانترین فرش ماشینی خوب؛ فرش های ۷۰۰ شانه ماشینی

اگر به دنبال فرش ارزان اما با کیفیت خوب هستین ما به شما فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ الی تراکم ۳۰۰۰ را پیشنهاد میکنیم فرش های ۷۰۰ شانه به دلیل ضخامت بالا و دوام ماندگاریش بیشتر شبیه فرش های دستباف هستند و برای مکان های پرتردد و پر رفت و آمد مناسب اند چرا که پاخور خوبی دارند از آنجایی که در این فرش الیاف کمتر اما ضخیم تری استفاده شده مسلماً قیمت آنها نسبت به فرش های ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ شانه مناسب تر اند. معمولا نقشه فرش ۷۰۰ شانه برگرفته از نقشه های قدیمی است و چون کل کار فقط با الیاف اکریلیک بافت میشود نقوش در متن کار بصورت یکنواخت بافت شده و نسبت به فرشهای با شانه و تراکم بالاتر ساده تر به نظر می‌آید البته فرشهای ۷۰۰ شانه مدلهای مختلف دارد و باید در انتخاب آن نکته های کلیدی را در نظر بگیرید.

در کل ما سه دسته فرش بنام ۷۰۰ شانه میشناسیم که در ادامه به معرفی انواع فرش ۷۰۰ شانه می پردازیم.

انواع فرش ۷۰۰ شانه

۱-فرش های طرح ۷۰۰ شانه

فرش‌هایی که با عنوان طرح ۷۰۰ شانه یا طرح ۱۰۰۰ شانه در بازار یافت می‌شوند، در واقع همان فرش‌های ۵۰۰ شانه هستند ولی با این تفاوت که طرح آن‌ها کمی جدیدتر از ۵۰۰ شانه‌های معمولی است. مثلاً میگویند فرش طرح ۱۲۰۰ است یعنی در اصل فرش ۷۰۰شانه است منتها فرش را پرداخت کرده و مثلاً برجسته ساخته اند این فرشها برای کسانی که بدنبال فرشهای برجسته اما قیمت مناسب هستند مناسب است.

۲- فرش های ۷۰۰ شانه تبدیلی

برای بافت فرش های با تراکم بالاتر به دستگاه‌های با تکنولوژی‌های پیشرفته و با دقت بالا تر نیاز است و از آنجایی که این نوع دستگاه‌ها گران هستند، بعضی از تولیدکنندگان داخلی، با تغییر فرشهای ۵۰۰ شانه فرشهای ۷۰۰شانه بافت میزنند .نکته قابل توجه اینجاست که دستگاه‌های تبدیلی تنها می‌توانند ‌بافت شانه فرش را رعایت کنند و در تراکم طولی کم می‌آورند مثلاً یک فرش ۷۰۰ شانۀ واقعی حداقل باید دارای تراکم ۲۵۵۰ باشد در حالیکه این فرش‌ها معمولاً به اندازۀ ۱۵۰۰ گره تراکم دارند! از اینرو نازک‌تر هستند و بر اثر پاخوردن زودتر انسجام خود را از دست میدهند در واقع فروشنده به شما فرشی ۷۰۰ شانه اما با تراکم ۱۵۰۰ فروخته است. این روزها خرید فرش پتینه در طرح ها و رنگ های متنوع و در شانه و تراکم های متفاوت آمار بالایی داشته است. با توجه به تولید و فروش بالا این سبک می تواند ماندگار باشد.

شناخت فرش اکریلیک واقعی از فیک

شناخت فرش اکریلیک واقعی از فیک

فرش های ۱۰۰۰ شانه

فرشهای ماشینی ۱۰۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ علاوه‌بر ظرافت و تراکم بافت بالا، دارای خاب بیشتری نسبت به فرش‌های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه است. برای همین از این‌گونه فرش‌ها هم برای سالن پذیرایی و هم برای جاهایی که روی فرش نشست و‌برخاست می‌کنند میتوان استفاده کرد.

پر طرفدارترین فرش ماشینی خوب؛ فرش های ۱۲۰۰شانه ماشینی

فرش ۱۲۰۰ شانه از نظر ظرافت یکی از بهترین فرش‌های ماشینی است و همچنین نسبت به فرش‌های ۱۰۰۰ شانه ظریف‌تر و زیباتر است و نسبت به فرش‌های ۱۵۰۰ شانه ارزان‌تر است. به‌همین‌دلیل است که جزء پرطرفدارترین برندهای فرش ماشینی است و بیشتر مردم در بین فرش‌های ماشینی با تعداد شانه بالا، فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ را انتخاب می‌کنند. فرش‌های ۱۲۰۰ شانه به‌دلیل خاب کم(ارتفاع فرش) برای جاهایی که نشست‌و‌برخاست بر روی مبلمان است نه فرش، مناسبتر اند. نکته دیگر در مورد قیمت فرش ماشینی این است که معمولا برندهای مختلف فرش ماشینی با توجه به سطح کیفیت و سیاست‌های قیمت‌گذاری محصول، تبلیغات شهری و… قیمت‌های متفاوتی دارند.

هر فرش اکریلیکی خوب نیست!

درست است که بهترین الیاف در بافت فرش الیاف اکریلیک است منتها اکریلیک ساخت کشورهای آلمان و بعد ترکیه کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های ساخت پاکستان تایوان یا هند دارند. یا اینکه بعضی از شرکتها برای کم کردن هزینه ها در کنار الیاف اکریلیک از الیاف فیلامنت و پلی استر هم استفاده میکنند که همین مورد دوام و عمر فرش را کم میکند و نرمی آنرا از بین میبرد مثلاً ممکن است شما در دو فروشگاه مجزا طرحی مشابه ببینید که از لحاظ قیمتی خیلی با یکدیگر متفاوتند این حالت موقعی پیش میاید که یک نقشه فرش بدون رعایت حق کپی رایت در یک کارخانه دیگر با نخ نامرغوب و کم کیفیت بافت شده باشد و مشتری ناآگاه در این امر متوجه این تفاوت نمیشود و فقط نظرش به قیمت ارزانتر جلب میشود. هایپرفرش با توجه به نیاز مشتریان از چندین کارخانه فرش نمایندگی فراهم کرده تا شما عزیزان فرش منزلتان را از تنوع بالای فرش و طرح انتخاب نمایید. از جمله برندهای معتبر این مجموعه می توان به فرش الماس کویر، فرش قیطران، فرش محتشم، فرش سیزان، فرش زرتشت و …. اشاره کرد.

خرید فرش اکریلیک

  • چگونه می توانم فرش اکریلیک را از هایپرفرش با تخفیف خرید کنم؟
    تخفیف ویژه برای رضایت بیشتر شما مشتریان بر روی تمامی فرش های اکریلیک اعمال شده. به راحتی می توانید فرش مورد نظرتان را به سبد خریدتان اضافه کرده و پس از وارد کردن آدرس و مشخصات فرشتان را خرید نمایید.
  • ارسال رایگان فرش اکریلیک برای تمامی شهرها امکانپذیر است؟
    برای راحتی خرید شما مشتریان، ارسال برای تمامی شهر ها به صورت رایگان انجام می شود. و بسته به موقعیت مکانی شما بین 2 تا 7 روزکاری زمان می برد.
  • آیا فرش های اکریلیک هایپرفرش گارانتی دارد؟
    تمامی فرش های اکریلیک هایپرفرش دارای گارانتی 5 ساله می باشد. اما با توجه به جنس فرش ها که نخ اکریلیک هیت ست شده است دوام فرش ها بسیار بالا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *