صنایع دستی جذاب و چشم‌نواز ایرانی دارای خلاقیت و مهارت خاصی هستند که در سراسر دنیا طرفداران فراوانی دارند. دستان هنرمند و توانمند ایرانی توانسته است بخشی از هویت و فرهنگ غنی کشورمان را با خلق هنرهای دستی جذاب و زیبا به شهرت جهانی تبدیل کند. در حقیقت به دلیل وجود ذهن خلاق، اعتقاد، آداب و رسوم متفاوت و ویژگی‌های جغرافیایی گوناگون باعث شده است که این صنایع با ارزش دارای طیف گسترده‌ای از تنوع باشند. در واقع یکی از بهترین و معروف‌ترین آن‌ها گلیم فرش می‌باشد که بر پایه روح هنر قدیمی خودنمایی می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی این آثار با ارزش بپردازیم.

خرید گلیم فرش ماشینی

  1. گلیم فرش آشپزخانه
  2. انواع گلیم فرش
  3. گلیم فرش فانتزی
  4. گلیم فرش دستباف
  5. گلیم فرش چاپی
  6. گلیم فرش متری
  7. تفاوت گلیم فرش و فرش چیست؟
  8. خرید گلیم فرش
  9. قیمت گلیم فرش

گلیم فرش

همانطور که اشاره شد خرید گلیم فرش از زمان گذشته همواره مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. در حقیقت از انواع کفپوش‌هایی به شمار می‌رود که از نخ پشمی و از اتصال تار و پود بدون پرز بافته شده است. در تهیه و تولید پشم مورد نیاز برای بافت گلیم از حیوانات متفاوت مانند گوسفند و بز با توجه به هر منطقه استفاده می‌کنند. در واقع جامعه زحمتکش عشایر و مناطق روستایی به کار گلیم‌بافی مشغول هستند و همچنین استان‌های کرمان، آذربایجان، اصفهان، لرستان این صنایع دستی زیبا را تولید می‌کنند. خرید گلیم فرش در کشور ما به دو صورت دستباف و ماشینی می باشد که تفاوت و شباهت هایی بین آن‌ها وجود دارد و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در حقیقت در گذشته مردم با خرید گلیم فرش یک قسمت از منزل خود را می پوشاندند و به عنوان پوشش استفاده می‌کردند. اما با پیشرفت صنعت فرش‌بافی امروزه این محصول به عنوان پوشش مدرن و جنبه تزیینی هم یاد می شود. طرح‌های بکار رفته در این میراث جهانی معمولا نقش های هندسی و اصیل سنتی هستند. خرید فرش ماشینی و گلیم فرش در هایپرفرش به راحتی امکانپذیر است.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

گلیم فرش آشپزخانه

گلیم فرش آشپزخانه از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه به شمار می‌رود چرا که دارای مزایای بسیاری می‌باشد همچنین از کیفیت خوبی برخوردار است. در واقع از آنجایی که آشپزخانه مکانی است که نسبت به سایر قسمت‌های منزل سریع‌تر مورد آلودگی قرار می‌گیرد همواره نیاز به شستشو فرش آشپزخانه دارد. به همین علت اکثر افراد ترجیح می‌دهند برای خرید گلیم فرش اقدام کنند زیرا دارای وزنی سبک می‌باشد و می‌توان راحت آن را حمل کرد و مورد شستشو قرار داد. این فرش فاقد پرز می‌باشد و و می‌تواند در محیط‌های مرطوب در مقابل آب از خود مقاومت خوبی نشان دهد و رطوبت کمتری جذب کند.

گلیم فرش سیرجان

خرید گلیم فرش ماشینی

گلیم فرش سیرجان حاصل دسترنج دست بافته افراد هنرمند شیرکی پیچ است که دارای ویژگی منحصر به فرد می‌باشد. از گذشته تا کنون مورد توجه بسیار فراوان قرار گرفته است چرا که دارای شهرت جهانی می‌باشد. همچنین خرید گلیم فرش سیرجان به دلیل طراحی منحصر به فرد با استقبال خوبی مواجه شده است. در حقیقت طرح و رنگ‌های به کار رفته در این گلیم نشان دهنده مرغوبیت گلیم سیرجان از دیرباز است. لازم به ذکر است بافت این گلیم برعکس سایر گلیم‌ها به صورت گره متن و گره آب دوزی است که در موضع خود منحصر به فرد می‌باشد.

انواع گلیم فرش

در گذشته گلیم فرش‌ها توسط کوچ نشینان و روستاییان بافته می‌شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت است که این محصول علاوه بر دستباف به صورت ماشینی و طرح‌های متفاوت ارائه شود که قصد داریم در ادامه به برخی از آن‌ها بپردازیم. انواع گلیم فرش در شانه و تراکم های متفاوت از جمله فرش ۵۰۰ شانه تراکم ۱۵۰۰، فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۱۰۰، فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰، فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۳۰۰ و … بافت و به بازار عرضه می شود.

گلیم فرش فانتزی

خرید گلیم فرش فانتزی با استقبال خوبی مواجه شده است چرا که نوعی فرش می‌باشد که در آن طرح‌های فانتزی و مدرن به کار رفته است. در واقع به دلیل تغییر سبک زندگی و رواج مدرنیته شدن باعث شده است که از این طرح ساده و شیک برای دکوراسیون منزل استفاده شود. در طرح‌های فانتزی از رنگ‌های روشن و لایت به کار رفته است که این امر باعث جلوه خاص دکوراسیون می‌شود. فرش مدرن در تنوع بالا و قیمت های مناسب در هایپرفرش با تنوع بسیار بالا موجود است. برای خرید فرش مدرن کلیک کنید.

گلیم فرش دستبافخرید گلیم فرش ماشینی

این محصول یکی از رایج‌ترین و با کیفیت‌ترین صنایع دستی ایران محسوب می‌شود که از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است. این گلیم نشان دهنده هنر و ظرافت دستان زحمتکش عشایر است که دارای طرح و رنگ‌های متنوعی از لحاظ تکنیک سنتی می‌باشد و هر کدام آنها خصوصیات خاص خود را دارند‌. لازم به ذکر است این گلیم دارای انواع متفاوتی از قشقایی، شاهسون، ترکمنی، عنبران و لری می‌باشد که از ارزش فراوانی بهره‌مند هستند.

گلیم فرش چاپی

با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان طرح مورد نظر را با کمک ابزارآلات بر روی گلیم فرش‌ به راحتی چاپ کرد. در حقیقت این گلیم‌ها بدون هیچ گونه رنگ و طرحی بافته می‌شوند و سپس برای اجرای طرح مورد نظر به سمت دستگاه چاپ هدایت می‌شوند‌. همچنین طرح چاپ شده بر روی گلیم از ماندگاری و دوام خوبی برخوردار است و در مقابل رطوبت آسیبی نمی‌بیند به همین علت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

گلیم فرش متری

این نوع گلیم که به عنوان گلیم برشی هم شناخته می‌شود دارای تنوع بسیاری از نظر اندازه رنگ و طرح می‌باشد. در حقیقت این نوع گلیم طول و عرض متغیری دارند که مشتری می‌تواند بنا بر سلیقه خود آن را سفارش دهد. همچنین از این نوع گلیم در فضاهایی مانند راه پله، راهرو و سالن استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است جنس گلیم متری با سایر گلیم‌ها تفاوتی ندارد و در هنگام راه رفتن راحتی و لطافت را می‌توان احساس کرد. فرش های سالن بیشتر جنس اکریلیک و فرش های آشپزخانه و اتاق پایه پلی استر دارد. البته می توانید برای کیفیت بالا فرش اکریلیک را برای اتاق هم انتخاب کنید.

خرید گلیم فرش ماشینی

قیمت گلیم فرش ماشینی

گلیم فرش جدید

گلیم فرش جدید دارای ویژگی مدرن می‌باشد که این امر موجب شده است افرادی که به طرح‌های کلاسیک علاقه دارند به آن جذب شوند. در واقع در طرح‌های این نوع گلیم از نقشه‌های مدرنیته و سنتی استفاده شده است. همچنین رنگ بندی فرش جدید تنوع بیشتری نسبت به طرح‌های سنتی و قدیمی دارد چرا که در تولید آن از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. افراد بسیاری ترجیح می‌دهند برای چیدمان دکوراسیون با سبک مدرن از گلیم فرش جدید استفاده کنند به همین علت با استقبال خوبی مواجه شده است. این روزها خرید فرش پتینه و طرح های کهنه نما بسیار پرطرفدار و پرفروش است که نمای خانه های قدیمی و با ارزش را به یادآوری می کند.

گلیم فرش دیجی کالا

همانطور که می‌دانید امروزه کسب و کار و فروشگاه‌های اینترنتی در عصر الکترونیک گسترش یافته‌اند. از آنجایی که گلیم فرش‌ها در طرح و سبک‌های متفاوت و متنوعی وجود دارند بدین ترتیب فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری این محصول پرطرفدار را به فروش می‌رسانند.
در حقیقت دیجی کالا یکی از رایج‌ترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می‌شود که با کمک آن می‌توان با خیالی آسوده به خرید گلیم فرش با کیفیت و متنوع پرداخت. این امر باعث می‌شود که افراد از هر نقطه جغرافیایی بتوانند دسترسی راحتی به خرید گلیم فرش با توجه به برند، سبک، مدل، تنوع، کیفیت و طرح مورد نظر خود بپردازند. خرید اینترنتی فرش ماشینی و انواع گلیم فرش با هایپرفرش به راحتی امکانپذیر است.

تفاوت گلیم فرش و فرش چیست؟

یکی از بارزترین تفاوت‌های این دو محصول ارزشمند در تراکم می‌باشد. بدین ترتیب این نوع گلیم نسبت به فرش از تراکم گره، پرز و خواب کمتری برخوردار است چرا که در تهیه و ساختار آن از پشم‌های حیوانات استفاده می‌شود. از تفاوت دیگر این دو محصول می‌توان به طرح و رنگ بندی آن اشاره کرد.
در حقیقت از فرش در هر قسمت منزل می‌توان استفاده کرد اما گلیم‌ها بیشتر برای جنبه تزیینی و پوشش منطقه خاصی کاربرد دارند. یکی دیگر از تفاوت و مقایسه آن‌ها این است که در هنگام خرید گلیم فرش راه رفتن بر روی گلیم را مشاهده نمی‌کنید چرا که دارای بافت سبک و نازک است اما در فرش جای پا مشخص می‌شود.

خرید گلیم فرش ماشینی

قیمت گلیم فرش ماشینی

جدیدترین گلیم فرش ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانید امروزه اکثر بانوان ایرانی ترجیح می‌دهند برای پوشش و تزیین دکوراسیون خود به خرید گلیم فرش اقدام کنند. زیرا دارای ویژگی منحصر به فرد است و به همین علت این آثار گرانبهای کشورمان با رنگ و طرح‌های متنوع و همچنین با سبک‌های مدرن وارد بازار شده است . امروزه بسیاری از افرادی که در حال خرید جهیزیه هستند دنبال دکوراسیون سنتی مدرن می‌باشند. از این رو در سال ۱۴۰۲ با توجه به استقبال مردم این محصول با طرح سنتی با نقش برجسته و رنگ بندی‌های مناسب است. همچنین رنگ‌های روشن کرمی، آبی و زرد و همچنین رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای و قهوه‌ای برای حاشیه طرفدار دارند. خرید اقساطی فرش ماشینی در هایپرفرش با شرایط ویژه فراهم است.

خرید گلیم فرش

برای خرید گلیم فرش نکات مهمی وجود دارد که توصیه می‌شود قبل از خرید موارد ذکر شده را مطالعه فرمایید.

۱- از آنجایی که طرح و رنگ بندی گلیم متنوع است باید در حین خرید به رنگ بندی دکوراسیون خود و گلیم مورد نظر توجه کنید تا با همدیگر ترکیب و هماهنگ شوند. گلیم فرش طوسی به علت رنگ خنثی بیشترین فروش را به نسبت رنگ های دیگر گلیم فرش دارد.

۲- در حین خرید نوع نخ به کار رفته در تار و پود گلیم را مورد بررسی قرار دهید تا به صورت مرغوب و به دور از هر گونه بوی مواد شیمیایی باشد.

۳- پیشنهاد می‌شود محصولی خریداری کنید که دارای وزن سبک بوده تا بتوانید آن را به راحتی مورد شستشو قرار دهید و همچنین برای جابجایی آن با مشکل روبرو نشوید.

قیمت گلیم فرش

عواملی چون تراکم، جنس الیاف، اندازه و ابعاد، رنگ بندی، لطافت، طرح، کیفیت، وزن، کیفیت تار و پود و تعداد گرده در قیمت نهایی گلیم فرش نقش مهمی دارند. لازم به ذکر است با توجه به اندازه و ابعاد گلیم فرش قیمت آن دستخوش تغییراتی می‌شود.

  • قیمت گلیم فرش ۱۲ متری: برای خرید این محصول می‌توان از ۴۳۰۰۰۰۰ الی ۶۴۰۰۰۰۰ هزینه کرد.
  • قیمت گلیم فرش ۹ متری: با توجه به نکات ذکر شده قیمت این نوع از۳۴۰۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰۰۰ ادامه دارد.
  • قیمت گلیم فرش ۶ متری: معمولا قیمت نهایی بین بازه ۲۶۰۰۰۰۰ الی ۳۸۰۰۰۰۰ قرار دارد.
  • قیمت گلیم فرش ۴ متری: قیمت این نوع گلیم فرشی از ۹۵۰۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰۰۰ متغیر می‌باشد.

پرسش های متداول

  • قیمت‌های هایپرفرش به روز است؟
    بله، تمامی قیمت محصولات درج شده در سایت هایپرفرش به روز می‌باشد. به صورت اتوماتیک هرروزه قیمت ها آپدیت شده و همچنین تخفیف فوق العاده 10 درصد بر روی تمامی فرش ها اعمال میشود.
  • ارسال رایگان به تمام کشور موجود می باشد؟
    برای رضایت شما عزیزان ارسال به تمامی کشور رایگان بوده و خرسندیم که از این طرح استقبال داشته اید.
  • ضمانت هایپرفرش چقدر است؟
    تمامی فرش های هایپرفرش به مدت 60 ماه دارای ضمانت هستند. اما به علت وجود نخ اکریلیک اطمینان خاطر داشته باشید که چندین و چند سال در منزلتان پهن خواهند بود.
  • اگر فرشی تخفیف نداشت یا موفق به خرید نشدم باید چه کاری انجام دهم؟
    درصورت بروز مشکل از جمله موجود نبودن کالا یا نداشتن تخفیف در محصولات، می توانید با شماره تماس 09392579256 تماس گرفته و مشکلتان را درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *