فرش با دکوراسیون

فرش با دکوراسیون، انتخاب و خرید فرش برای بانوان واقعا سخت است، زیرا مدل ها و نقشه ها بسیار متنوع هستند. عالوه بر تنوع مدل در فرش، تنوع در رنگ و همچنین سبک نیز وجود دارد که واقعا انسان را گیج می کند. برای انتخاب فرش ابتدا باید نوع دکوراسیون، رنگ فرش مورد علاقه، تعداد و ابعاد مورد نیاز را مشخص کنید. سپس می توانید با توجه به نوع دکوراسیون خود در محصولات سایت ما، فرش مورد نظرتان را از نظر رنگ و ابعاد انتخاب و خریداری نمایید. شاید شما هم بین چند مدل فرش دچار تردید باشید، ما توصیه می کنیم تا پایان همراه ما باشید تا شما را با نکات مهمی در انتخاب فرش و انتخاب فرش برای دکوراسیون های مختلف آشنا کنیم. همچنین در صورتی که می خواهید خیلی سریع فرش خریداری نمایید می توانید همین الان با بخش فروش سایت ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را برای خرید بهترین فرش راهنمایی کنند.

فهرست عناوین

فرش در دکوراسیون مدرن

سبک مدرن چند سالی هست که مهمان خانه ما ایرانی ها است و طرفداران زیادی دارد. اگر بخواهیم برای خانه مان که به صورت مدرن طراحی و اجرا شده است فرش خریداری نماییم بهتر است ابتدا به فرش های مدرن مراجعه کنیم. زیرا فرش های کلاسیک با دکوراسیون مدرن هم خوانی ندارند و مانند یک وصله ناجور همیشه جلو چشم مان خواهند بود. در دکوراسیون های مدرن همه چیز بر پایه سادگی است، حتی رنگ نیز در دکوراسیون مدرن به صورت کاملا ساده و با رنگ های بسیار روشن و حتی سفید طراحی و اجرا می شود. 

انتخاب فرش مدرن و فرش مراکشی برای دکوراسیون مدرن باعث می شود تا فضای داخلی شما بسیار زیبا و جذاب شود. رنگ بندی فرش های مدرن و فرش مراکشی با سبک مدرن در دکوراسیون هماهنگ است و همه فرش های مدرن با دکوراسیون شما ست می شوند.

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

بیشتر خانه ها و سالن های پذیرایی به صورت مستطیل هستند زیرا خانه های ما در ایران به این سبک ساخته می شوند. به جز خانه های ویلایی دایره ای تقریبا همه خانه پذیرایی مستطیل دارند و چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل شاید آسان تر از پذیرایی دایره باشد. انتخاب فرش دایره برای پذیرایی مستطیل کامال اشتباه است، زیرا در دکوراسیون داخلی شما تداخل بصری ایجاد می کند.

برای پذیرایی مستطیل می توان از فرش های استاندارد و مستطیل استفاده کرد که همخوانی خوبی با فضای شما دارند. چیدمان مبل در فضای مستطیل کمی محدود است ولی می توان با خرید یک فرش جذاب این چیدمان را زیباتر کرد.

فرش با دکوراسیون-1

چیدمان فرش در پذیرایی بزرگ

وقتی پذیرایی منزل شما بزرگ است باید چند نکته را رعایت نمایید. اولین نکته این است که قرار نیست همه پذیرایی را با فرش بپوشانیم و می توانیم فقط قسمت مبلمان شده را فرش کنیم. دومین نکته این است که مبلمان را می توان به صورت های مختلفی چیدمان کرد، بهترین چیدمان را می توان بعد از چند بار جابه جایی پیدا کرد. سومین نکته، با توجه به متراژ پذیرایی می توانید از فرش های سایز استاندارد ۱۲ متری، ۹ متری استفاده نمایید. چهارمین نکته: برای زیباتر کردن دکوراسیون و چیدمان فرش در پذیرایی بزرگ می توان از فرش دایره استفاده نمود. زیبایی فرش دایره برای پذیرایی بزر گ با مبلمانی که دایره ای چیدمان شده است واقعا زیبا و جذاب است. شما می توانید فرش دایره یا همان فرش گرد را در ابعاد ۲*۲ متر و یا ۳*۳ متر خریداری نمایید.

ست مبل با فرش طوسی

طوسی در فرش ماشینی بسیار زیبا و جذاب است تا جایی که این رنگ امسال بسیار پرفروش بوده است. به دلیل راحت ست شدن رنگ طوسی با سایر لوازم منزل، این رنگ طرفداران زیادی دارد. از طرفی دیگر چون دکوراسیون خانه مدرن شده است، رنگ طوسی همخوانی و هارمونی بهتری با دکوراسیون داخلی منزل پیدا می کند. برای ست کردن مبل با فرش طوسی می توانید از مبلمان استیل و یا کلاسیک با پارچه طوسی و نقره ای استفاده نمایید. همچنین مبلمان با رنگ دودی نیز برای ست کردن با فرش طوسی مناسب است.

ست مبل با فرش فیلی

فیلی رنگی هست که سابقه دیرینه دارد و از قدیم الایام در فرش دستباف و فرش ماشینی وجود داشته است. طیف رنگی فیلی و موشی و همچنین ترمه ای شباهت زیادی به یکدیگر دارند و وقتی در کنار یکدیگر قرار گیرند امکان تشخیص دارند. این رنگ همیشه جز رنگ های پرفروش بوده است و سالانه با توجه به مد سال، شید رنگی آن روشن تر یا تیره تر می شود. به طور مثال رنگ فیلی در سال ۱۴۰۲ که رنگ طوسی در آن مد شده است با شید رنگی روشن و نزدیک به نقره ای تولید می شود. شما می توانید نقشه ها و مدل های جدید فرش را با رنگ فیلی خریداری نمایید و مطمئن باشید رنگ فیلی همیشه مشتریان خود را دارد و همیشه به روز است.

فرش با دکوراسیون-2

ست فرش لاکی با مبل

یکی از رنگ های نوستالژی در زندگی همه ما رنگ قرمز در فرش است. قرمز در فرش را با نام لاکی می شناسند و به فرش قرمز اصطلاحا فرش لاکی می گویند. در گذشته همه ما تجربه استفاده یا دیدن فرش الکی در خانه خودمان یا فامیل را داشته ایم. شاید آن روزها مبل در خانه زیاد نبود و تنوع رنگ و نوع مبلمان به اندازه امروزی نبود. در حال حاضر برای ست فرش لاکی با مبل می توان انتخاب های متنوعی داشت. بهترین نوع دکوراسیون برای فرش الکی، دکوراسیون کلاسیک با مبلمان کلاسیک است. رنگ سفید در مبلمان با فرش لاکی به راحتی ست می شود و جز رنگ های جذاب برای دکوراسیون داخلی است. حرارت رنگ لاکی در فرش باعث می شود تا احساس انرژی بیشتری در خانه داشته باشید و برای افرادی که احساس خستگی دارند مناسب است.

شما می توانید برای خرید فرش لاکی و دریافت مشاوره رایگان با مشاورین هایپر فرش در تماس باشید.

فرش با دکوراسیون-3

دکوراسیون با فرش قرمز

در خانه های جدید دکوراسیون بیشتر با رنگ سفید و یا روشن طراحی و اجرا می شود. این رنگ روشن می تواند باعث ایجاد خستگی و حس کسالت در انسان شود و انرژی انسان را کاهش دهد. بهترین راه برای افزایش انرژی در خانه هایی با دکوراسیون روشن، انتخاب و خرید فرش قرمز است.

این فرش انرژی زیادی به انسان منتقل می کند و با دکوراسیون سفید و دکوراسیون رنگ روشن به راحتی ست می شود. شما می توانید با خرید فرش قرمز به خانه تان روحی تازه بدهید و انرژی زیادی دریافت کنید که در طول روز به آن نیاز دارید.

ست فرش مشکی با مبل

اگر فرش شما مشکی است یا قصد دارید فرش مشکی خریداری کنید می توانید از مبلمان سفید و یا رنگ روشن برای ست کردن استفاده کنید. تضاد فرش مشکی و مبل با رنگ روشن بسیار زیبا و دیدنی است. البته رنگ مشکی در فرش با مبلمان با رنگ های مختلف ست می شود و الزامی به داشتن مبل سفید یا مبل با رنگ روشن نیست. بلکه شاید بهترین رنگ مبل برای فرش مشکی، رنگ های طیف روشن است. انتخاب رنگ مبل برای ست کردن با فرش مشکی کاملا سلیقه ای هست و می توان گفت اکثر مبل ها با فرش مشکی ست می شوند.

فرش با دکوراسیون-5

ست مبل با فرش سرمه ای

یکی از پرفروش ترین رنگ ها در فرش رنگ سرمه ای است که همیشه پرفروش و پرطرفدار بوده است. هیچ وقت رنگ سرمه ای قدیمی نشده و همیشه جدیدترین مدل ها در فرش، با رنگ سرمه ای نیز تولید می شوند. برای ست کردن فرش سرمه ای با مبل نیاز نیست نگران باشید، زیرا این رنگ با اکثر مبل ها ست می شود و بسیار زیباست. شاید بهترین رنگ مبل برای فرش سرمه ای، مبل استیل یا مبل نقره ای باشد. نکته مهمی که در فرش سرمه ای وجود دارد این است که رنگ سرمه ای در صنعت نساجی در طیف رنگی نزدیک به مشکی قرار دارد ولی مردم ما رنگ سرمه ای را در طیف رنگی آبی کاربنی می دانند. در صورتی که قصد خرید فرش سرمه ای دارد حتما به رنگ فرش دقت نمایید یا با کارشناسان ما مشاوره داشته باشید.

دیزاین فرش پذیرایی

پذیرایی منزل کانون توجه یک خانه است، زیرا مهمان ها در قسمت پذیرایی ساکن می شوند و در آن مکان پذیرایی می شوند. اگر بخواهیم مهم ترین اجزا سالن پذیرایی را نام ببریم به فرش پذیرایی می رسیم که نقش مهمی در زیبایی و القای احساس خوب به افراد دارد. فرش پذیرایی باید زیبا و متناسب با دکوراسیون منزل باشد، یعنی اینکه در دکوراسیون های کلاسیک باید از فرش کلاسیک و در دکوراسیون مدرن از فرش مدرن استفاده شود. جذابیت فرش پذیرایی در دیزاین خانه شما تاثیر گذار است و نگاه هر بیننده ای را به خود جذب می نماید. اگر به دنبال دیزاین فرش پذیرایی هستید می توانید این مقاله و سایر مقالات موجود در سایت ما را مطالعه نمایید و عکس های دکوراسیونهای مختلف را ببینید و الهام بگیرید.

ست فرش و مبل سلطنتی

مبل سلطنتی برای خانه بسیار زیبا است و باید از دکوراسیون کلاسیک در خانه استفاده شود. اگر دکوراسیون شما کلاسیک است و مبل سلطنتی دارید می توانید از فرش های سرمه ای، فیلی، طوسی، و کرم رنگ استفاده نمایید. همچنین بهترین مدل فرش برای ست فرش و مبل سلطنتی، نقشه های کلاسیک و ترنج دار است، البته طرح  افشان نیز هارمونی خوبی دارند. ولی باید دقت کنید که مدل های مدرن و وینتیج ارتباط خوبی با مبل سلطنتی ایجاد نمی کنند.

فرش با دکوراسیون-6

ست فرش و روتختی

در گذشته فرش اتاق خواب تنوع زیادی نداشت و بیشتر به سبک ساده و یا سبک کالسیک بود. همچنین روتختی نیز طراحی متفاوتی داشت و با فرش اتاق ست نمیشد. با طراحی های جدید در صنعت فرش ماشینی و تولید روتختی این دو محصول با یکدیگر ست شده و جذابیت اتاق را دو چندان نمودهاند. عروس خانم ها و بانوان جوان میتوانند با خرید ست فرش و روتختی، اتاق خوابی شیک و لاکچری داشته باشند. تاثیر فرش و روتختی در اتاق خواب بسیار زیاد است و با ست کردن این دو باهم میتوانید دکوراسیون زیبایی داشته باشید.

ست فرش و روتختی نوجوان

مادران همیشه به دنبال ست کردن لوازم و وسایل اتاق کودک و نوجوان شان هستند. اگر بخواهیم اتاق نوجوان را ست کنیم باید ابتدا به رنگ مورد علاقه فرزندتان پی ببرید. سپس با خرید ست فرش و روتختی نوجوان محیط اتاق را زیباتر کنیم. سایر لوازم و وسایل نیز می تواند با فرش و روتختی نوجوان ست باشد تا اتاق هارمونی خوبی داشته باشد. انتخاب رنگ های تیره و زننده قطعا در روحیه فرزند شما تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود از رنگ هایی روشن و البته آرامش بخش و روحیه بخش استفاده شود. زیرا نوجوانان روحیه لطیفی دارند و رنگ بندی لوازم و وسایل اتاق روی افکار و روحیه آن ها تاثیر می گذارد.

ست فرش توالت فرنگی

یکی از دغدغه ها در حمام و توالت خیس بودن سطح آن است، شما میتوانید با فرش و پادری ورودی حمام و توالت را خشک نگهدارید ولی برای توالت فرنگی میتوان از ست فرش توالت فرنگی استفاده کرد. این نوع فرش با طراحی مناسبی که دارد برای جلو توالت فرنگی مناسب است و فضای آن را کامل پوشش میدهد. زیبایی این ست باعث میشود تا فضای حمام و توالت شما جذاب تر شود. برخی از فرش ها و پادری ها جذب رطوبت خوبی ندارند و یا بعد از خیس شدن دوباره آب جذب شده را پس میدهند. بهترین پادری و فرش توالت و حمام فرشی است که جذب بالایی داشته باشد و آب جذب شده را نگهداری و سپس خشک نماید.

ست فرش و روتختی اتاق کودک

اتاق کودک یکی از مهم ترین مکان ها در خانه است، زیبایی، پاکیزگی و امن بودن اتاق کودک در هر خانه ای مهم است. برای زیبایی اتاق کودک میتوان از وسایل و لوازم تزئیناتی و همچنین ست فرش و روتختی اتاق کودک استفاده کرد. انتخاب روتختی و فرش اتاق کودک نیاز به اندازه گیری فضای اتاق و بررسی رنگ مناسب فضای اتاق را دارد. برای اتاق پسرها بیشتر از ست آبی و رنگ های پسرانه خریداری می شود و برای اتاق دخترانه از ست فرش و روتختی صورتی و رنگ های دخترانه استفاده می شود.

کلام پایانی

قبل از خرید فرش دکوراسیون های مختلف را مشاهده نمایید و ببینید کدام سبک دکوراسیون را در خانه دارید. اگر خانه شما مدرن طراحی شده و همه چیز در خانه شما به سبک مدرن است باید از فرش های مدرن و فرش مراکشی استفاده نمایید. همچنین اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک یا سنتی است باید از فرش های کلاسیک استفاده نمایید. ارتباط بین فرش و دکوراسیون در خانه بسیار مهم است. در مورد دکوراسیون بهتر است بدانید که سبک امروزی و مدرن بسیار ساده و خلوت طراحی می شود پس برای دکوراسیون ساده باید فرش با طرح ساده خریداری کنید.

همیشه به رنگ و نقشه فرش دقت کنید زیرا قرار هست حداقل ۶ ماه تا ۱ سال از آن فرش استفاده نمایید. در این صورت باید فرشی خریداری کنید که از نظر نقشه زیبا و جذاب باشد و از نظر رنگی مورد علاقه شما باشد. ارتباط رنگ فرش با فضای داخلی خانه شما نیز مهم است و اگر این ارتباط وجود نداشته باشید دچار تضاد رنگی می شوید و محیط خانه برای تان خسته کننده خواهد بود.

 

بهترین کار قبل از خرید فرش مشاوره با کارشناسان ما است، کارشناسان ما به صورت کاملا دقیق شما را راهنمایی خواهند نمود. برای مشاوره با ما تماس بگیرید، از اینکه تا پایان همراه ما بودید متشکریم! در پایان نظرات خود را برای ما بنویسید.

مبلمان موجود، رنگ دیوار و دکوراسیون اتاق رنگ فرش را تعیین می کنند. می توانید رنگی را برای فرش انتخاب کنید که مکمل یا متضاد پالت رنگی اتاق باشد.

وقتی از رنگ فرش صحبت می کنیم معمولا رنگ های خنثی بیشتر مورد توجه هستند، و فضایی آرام بخش را ایجاد می کنند، اما اگر دنبال ایجاد سبک های خاص هستید می توانید رنگ های سبز و نارنجی را هم در انتخاب فرش در نظر داشته باشید. 

بیشتر از یک سوم پاسخ دهندگاه به این سوال ذعان کرده اند که فرش های خاکستری را برای فضای خانه ترجیح می دهند، شاید مهم ترین دلیل این پاسخ این باشد که فرش های خاکستری لکه و کثیفی ها را بهتر استتار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *