فرش ریزبافت یا درشت بافت؟

فرش ماشینی یک انتخاب ایده آل و مناسب برای کفپوش منزل شماست. این فرش ها در طرح ها و رنگ های زیبا و متنوعی تولید می شوند و به دلیل قیمت مناسب نسبت به فرش های دستبافت، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. سبک زندگی و فضای خانه تعیین کننده ی نوع، اندازه، طرح و رنگ فرش می باشد. برای خرید فرش ماشینی باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید، به دلیل اینکه با پیشرفت تکنولوژی و به روزتر شدن دستگاه ها، فرش هایی با شانه و تراکم جدید عرضه می شوند. فاکتور مهمی که در اینجا به بررسی آن خواهیم پرداخت، ریز بافت و درشت بافت بودن فرش است.

فرش ریزیافت یا درشت بافت؟

فرش ریزیافت یا درشت بافت؟

فرش ریز بافت ماشینی

در حال حاضر بهترین نوع فرش، بعد از فرش دستبافت، فرش ریز بافت ماشینی می باشد. فرش دستبافت به دلیل قیمت بالایی که دارد، امکان خرید آن برای همگان وجود ندارد، همین دلیل باعث شد تا تولید کنندگان به فکر تولید فرشی بیفتند که از نظر زیبایی شباهت زیادی به فرش های دستبافت دارند. فرش های ریز بافت به دلیل بافت ریز و ظریف، شبیه فرش های دستبافت هستند. این فرش ها از زیبایی و ظرافت بالایی برخوردارند، به همین دلیل فرش دستبافت گونه نامیده می شود و می توانید از زیبایی و ظرافت آنها لذت ببرید. فرش ریز بافت یعنی فرشی که با گره های ریز بافته شده است. وقتی تراکم گره های زده شده ی فرش افزایش یابد، فرش هم ریز بافت تر می شود. هر چه فرش ریز بافت تر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر رفته و ظاهر و نقش و نگار زیباتری خواهد داشت. خرید فرش پتینه این روزها بسیار پرطرفدار شده و این طرح کهنه نما تحول بزرگی در فرش ماشینی ایجاد کرده است.

فرش ریزبافت یا درشت بافت

خرید فرش ریزبافت یا درشت بافت

ویژگی های فرش های ریز بافت

  1. افزایش شانه و تراکم فرش، از مهمترین ویژگی های فرش ریز بافت می باشد. هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر رود، ریز بافتی فرش هم بیشتر می شود. دلیل شباهت فرش های ریز بافت به فرش دستبافت، همین افزایش شانه و تراکم فرش می باشد. افزایش شانه و تراکم باعث می شود که طرح فرش نیز ظریف تر و زیباتر شود.
  2. از ویژگی های مهم دیگر فرش های ریز بافت، نوع دستگاه بافندگی آنها می باشد. امروزه دستگاه های بافندگی به روز و مدرن، کار بافت فرش ها را به عهده دارند.
  3. ویژگی مهم بعدی، نوع نخ به کار رفته در فرش ماشینی ریزبافت و درشت بافت می باشد، که نخ آکریلیک است. فرش اکریلیک بسیار مقاوم می باشد.
  4. ویژگی دیگر فرش های ریز بافت کاهش ضخامت آن می باشد، که به دلیل افزایش شانه و تراکم این نوع فرش هاست.

طرح های مورد استفاده در فرش ماشینی ریز بافت، به دلیل تراکم بالا، طرح های ریز و شلوغ می باشند. تنوع رنگ و طرح در این مدل فرش ها بسیار زیاد است. فرش های ریز بافت ضد حساسیت بوده و پرزدهی ندارند. وضوح نقشه و طرح فرش، یک ویژگی بسیار مهم در فرش های ریزبافت می باشد. استفاده از نخ آکریلیک و تراکم بالا باعث شده که نقشه فرش به خوبی نمایان شود. در حال حاضر فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه جزو فرش های ریزبافت هستند. این فرش ها از ظرافت، زیبایی و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

فرش ریزبافت یا درشت بافت

خرید فرش ریزبافت یا درشت بافت

فرش درشت بافت ماشینی

فرش درشت بافت از قدیمی ترین فرش های ایرانی می باشد. ممکن است اینگونه به نظر برسد که این فرش ها به دلیل قدیمی بودن، طرفداران خود را از دست داده اند، اما تولید فرش های درشت بافت و با کیفیت بالا، باعث شده که این فرش ها همچنان مشتریان خود را داشته باشند.جالب است بدانید که فرش ماشینی درشت بافت، مناسب ترین فرش از نظر قیمت می باشد، به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. کسانی که خاب فرش برایشان اهمیت دارد و بیشتر از فرش و پشتی استفاده می کنند، فرش های درشت بافت را ترجیح می دهند. کسانی که نمی خواهند هزینه ی زیادی را صرف خرید فرش کنند، فرش های درشت بافت را انتخاب می کنند. این فرش ها گزینه ی مناسبی برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد هستند.

ویژگی های فرش های درشت بافت

فرش ریزبافت یا درشت بافت

  1. امروزه در بافت فرش درشت بافت نیز از دستگاه های بافندگی پیشرفته و نخ مناسب استفاده می شود.
  2. فرش های درشت بافت از شانه وتراکم کمتری نسبت به فرش های ریز بافت برخوردار هستند.
  3. فرش ماشینی درشت بافت دارای ارتفاع خاب می باشد، به همین دلیل از ضخامت بیشتری برخوردار است. داشتن خاب بیشتر باعث نرم ترشدن این فرش شده و به همین دلیل برای نشستن و استراحت، راحت تر می باشد.
  4. فرش های درشت بافت به دلیل داشتن شانه و تراکم کمتر، ظرافت و شباهت کمتری نسبت به فرش های دستبافت دارد.
  5. در فرش درشت بافت به دلیل تعداد گره های کمتر، محدودیت طرح، نقشه و رنگ وجود دارد.
  6. برخی از فرش های درشت بافت ممکن است پرزدهی داشته باشند.
  7. فرش ۵۰۰ شانه، فرش ۷۰۰ شانه و گلیم فرش های ماشینی از فرش های درشت بافت هستند.

تفاوت قیمت فرش ریز بافت و فرش درشت بافت

فرش ریز بافت به دلیل داشتن تراکم بالا و گره های بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به فرش های درشت بافت دارد. دلایل تاثیر گذار دیگر در قیمت اینگونه فرش ها، نوع دستگاه بافندگی، الیاف بافت و تعداد رنگ به کار رفته نیز می باشد، که تمام فرش های ریز بافت این ویژگی ها را داشته، بنابراین از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

فرش ریزبافت یا درشت بافت

خرید فرش ریزبافت یا درشت بافت

فرش های ریز بافت بهتر هستند یا درشت بافت؟

این روزها تکنولوژی و دستگاه های به کار رفته در تولید فرش ماشینی تقریبا یکسان می باشد. می توان گفت که هردو فرش ریزبافت و درشت بافت دارای کیفیت یکسانی هستند و مواد اولیه استفاده شده برای آنها از کیفیت یکسانی برخوراست. جنس نخ تعیین کننده ی کیفیت می باشد. هر دو دسته ی این فرش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و انتخاب آنها به سلیقه ی شما بستگی دارد.

کدام فرش را بخریم؟ ریزبافت یا درشت بافت

مهمترین نکته در خرید فرش کاشان، کاربرد فرش و هدف از خرید آن می باشد. انتخاب فرش ماشینی ریز بافت یا درشت بافت، به نوع نیاز و شرایط استفاده ی شما بستگی دارد. همه ی افراد متناسب با دکوراسیون و سلیقه ی خود نوع فرش را انتخاب می کنند. کسانی که به دنبال قیمت مناسب تر، راحتی و نشستن هستند و یا اینکه فرش را برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد می خواهند، فرش درشت بافت را انتخاب می کنند. کسانی که به دنبال زیبایی و ظرافت هستند و جزئیات برایشان حائز اهمیت می باشد، فرش ریز بافت را خریداری می کنند.

عکس فرش ریزبافت

در زیر می توانید عکس فرش های ریزبافت را مشاهده کنید.

پرسش های متداول

  • قیمت‌های هایپرفرش به روز است؟
    بله، تمامی قیمت محصولات درج شده در سایت هایپرفرش به روز می‌باشد. به صورت اتوماتیک هرروزه قیمت ها آپدیت شده و همچنین تخفیف فوق العاده 10 درصد بر روی تمامی فرش ها اعمال میشود.
  • ارسال رایگان به تمام کشور موجود می باشد؟
    برای رضایت شما عزیزان ارسال به تمامی کشور رایگان بوده و خرسندیم که از این طرح استقبال داشته اید.
  • ضمانت هایپرفرش چقدر است؟
    تمامی فرش های هایپرفرش به مدت 60 ماه دارای ضمانت هستند. اما به علت وجود نخ اکریلیک اطمینان خاطر داشته باشید که چندین و چند سال در منزلتان پهن خواهند بود.
  • اگر فرشی تخفیف نداشت یا موفق به خرید نشدم باید چه کاری انجام دهم؟
    درصورت بروز مشکل از جمله موجود نبودن کالا یا نداشتن تخفیف در محصولات، می توانید با شماره تماس 09392579256 تماس گرفته و مشکلتان را درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *