تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

فرش از دو قسمت مهم شانه و تراکم تشکیل شده که تاثیر مستقیمی بر ضخامت، ظرافت، زیبایی، قیمت، طول عمر فرش و طرح و نقش فرش دارد. می توانید برای آشنایی با شانه و تراکم به مطلب شانه و تراکم فرش مراجعه کنید، اما به صورت مختصر و مفید، شانه، به گره های بافته شده در عرض فرش گفته می شود و تراکم به گره های بافته شده در طول فرش گفته می شود مثلا فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ به این صورت است که در یک متر عرض فرش ۱۲۰۰ گره بافته شده است و در یک متر طول فرش ۳۶۰۰ گره بافته شده است. در نهایت در فرش های ۷۰۰ شانه گره کمتری خورده شده و در فرش های ۱۵۰۰ شانه گره های بیشتری می باشد.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

همانطور که در توضیحات بالا گفتیم میزان شانه و تراکم فرشهای ۱۵۰۰ شانه بیشتر از فرشهای ۱۲۰۰ شانه است. اکنون تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه را از نظر ضخامت، ظرافت، قیمت و از لحاظ طول عمر مقایسه می کنیم.

۱- تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه از لحاظ ضخامت:

فرش ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از لحاظ ضخامت تفاوت چندانی با همدیگر ندارند و ضخامت هر دوی آنها حدود ۸ تا ۷ میلیمتر میباشد که در تصویر زیر می توانید این تفاوت را مشاهده کنید. همچنین برای خرید فرش ۱۵۰۰ شانه و خرید فرش ۱۲۰۰ شانه می توانید روی هر یک کلیک کرده و طرح های جدید و به روز فرش ماشینی را مشاهده و خرید نمایید.

۲- تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه از لحاظ ظرافت :

با توجه به استفاده از گره های ریزتر در بافت فرش ۱۵۰۰ شانه، فرشهای ۱۵۰۰ شانه نسبت به فرش های ۱۲۰۰ شانه ظریفتر می‌باشند. البته این موضوع را توجه نمایید که این تغییر در ظرافت زیاد مشهود نمیباشد. در تصویر زیر میبینید که گره های بافته شده در فرش ۱۵۰۰ شانه ریزتر است.

شانه و تراکم فرش

شانه و تراکم فرش در فروشگاه اینترنتی فرش

۳- تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه از لحاظ قیمت:

فرشهای ۱۵۰۰ شانه نسبت به فرش های ۱۲۰۰ شانه قیمتی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر دارند. برای مشاهده رنج قیمت فرش های ۷۰۰ شانه،۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه کافیست به صفحه قیمت فرش کاشان مراجعه کنید.

۴- تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه از لحاظ عمر

عمر فرش بیشتر به نوع نخ استفاده شده و نحوه استفاده از فرش بر میگردد. فرشهای اکریلیک در صورتی که به صورت صحیح استفاده شود هیچ مشکلی برای این فرشها پیش نمیآید و شما میتوانید این فرشها را تا یک عمر استفاده نمایید.در نتیجه فرشهای ۱۵۰۰ شانه از لحاظ عمر با فرش های ۱۲۰۰ شانه فرقی نمی‌کنند.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

۴- تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه از زیبایی

فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه از لحاظ طرح و نقش بسیار شبیه به هم هستند با این تفاوت که طرح و نقش ها در فرش های ۱۵۰۰ شانه کمی دقیقتر و زیباتر می باشند. فرش های ۱۵۰۰ شانه در طرح های مختلف فرش طرح افشان که از جدیدترین طرح های فرش ماشینی است، فرش طرح لچک و ترنج که ار طرح های قدیمی و اصیل است، فرش طرح نایین که بسیار دستبافگونه می باشد، فرش طرح ریزماهی برای کسانی است که طرح های ریز را در فرش می پسندند و در آخر فرش طرح تلفیقی که تلفیقی از طرح های گفته شده است، بافته می شود.

سخن آخر:

امیدواریم که مطالب گفته شده مفید واقع شده باشد. شما عزیزان طبق نیاز خود می توانید از بین فرش های ۷۰۰ شانه،۱۲۰۰شانه و ۱۵۰۰ شانه فرش مورد نظرتان را تهیه کنید. در صورت وجود هرگونه سوال همکاران ما در بخش مشاوره و فروش از روش های زیر در خدمت شما عزیزان هستند و باعث خوشحالی ماست در مسیر خرید بهترین فرش ماشینی راهنمای شما باشیم.
• تماس با شماره های ۰۳۱۳۵۲۲۹۲۴۴ یا ۰۹۳۹۲۵۷۹۲۵۶
ارتباط مستقیم با ارسال پیام در واتساپ از طریق شماره ۰۹۳۹۲۵۷۹۲۵۶
• ارتباط مستقیم با پشتیبانی آنلاین در وبسایت
• ارسال ایمیل به info@hyperfarsh.com
• مراجعه حضوری به آدرس فروشگاه مرکزی هایپر فرش به آدرس : اصفهان، خیابان جی، صد متر مانده به چهار راه اریسون، فروشگاه مرکزی هایپر فرش

 

ساراترابی نویسنده مطالب سایت
نویسنده مطالب

تفاوت فرش 1200 شانه و 1500 شانه

  • فرش 1500 شانه بخریم یا فرش 1200 شانه؟
    فرش های 1200 شانه و 1500 شانه بسیار شبیه به هم هستند اما چون تراکم فرش 1500 شانه بیشتر است ریزبافتر و خوش نقشتر می باشند.و انتخاب بستگی به نیاز شما دارد.
  • فرش 1200 شانه چه تفاوتی با فرش 1500 شانه دارد؟
    در این مقاله به صورت کامل تفاوت های این دو فرش از نظر ضخامت، ظرافت، شانه و تراکم و.... بیان شده است.
  • فرش های هایپرفرش گارانتی دارد؟
    بله تمامی فرش های هایپرفرش دارای 5 سال گارانتی می باشد. که البته با وجود نخ اکریلیک ماندگاری چنددهه دارند

5 دیدگاه در “تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

  1. فرناز توکلی گفت:

    سلام واقعا ممنون بابت مطلب مفیدتون. من خیلی شک داشتم بین ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه و اصلا نمیدونستم تفاوتشون چی هست. اتفاقا فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شما رو دیدم خیلی به نظرم قشنگ بودند. سلیقتون عالیه و امرو خریدم رو انجام میدم امیدوارم زود به دستم برسه. با تشکر

    1. خانم جعفری گفت:

      سلام ممنون از حسن توجه شما. بله سفارشتون تایید شد و خدمتتان ارسال گردیده است. برای پیگیریه سفارش خود میتوانید به پنل خود مراجعه نمایید. مبارکتون باشه.

  2. نگاررررر گفت:

    سلام من شنیدم برای فرش جهیزیه بهتره تراکم بالا بخرم
    به نظرتون برای فرش جهیزیم ۱۲۰۰ شونه بگیرم یا ۱۵۰۰ شانه؟

  3. میترا گفت:

    آیا نمیتونن فرش های ۷۰۰ شونه را شبیه به فرش ۱۵۰۰ شونه بزنن؟من یک طرح پسندیدم ولی ۱۵۰۰ شونه هست، ۷۰۰ شونش هم تولید میشه؟

    1. خانم جعفری گفت:

      سلام روزتون بخیر باشه
      متاسفانه این امکان وجود ندارد و شما می توانید طرح های مشابه به فرش مورد نظرتون رو خرید کنید. اگر طرحی پسندتون هست به شماره ۰۹۳۹۲۵۷۹۲۵۶ پیام داده تا پیگیری های لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *