رنگ فرش ۱۴۰۱

دانستن رنگ فرش ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۲ به شما در طراحی فضایی مدرن و به روز کمک خواهد کرد. در انتخاب فرش باید به شدت به اصول چیدمان توجه شود تا فضای نهایی کاملاً دلنشین و تأثیر گذار باشد. در این میان انتخاب رنگ فرش شاید ساده ترین کار به نظر آید، اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انتخاب رنگ مناسب گاهی می تواند منجر به سردرگمی شما در هنگام خرید فرش ماشینی شود. اما اگر رنگ مورد نظر را از قبل انتخاب کنید فرآیند خرید پیچیدگی کمتری برای شما خواهد داشت. اگر به دنبال خرید فرشی با رنگ سال ۱۴۰۱ هستید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

رنگ فرش سال 1401

رنگ فرش سال ۱۴۰۱

روانشناسی برخی رنگ های فرش

قبل از آشنایی با رنگ فرش ۱۴۰۱ بهتر است کمی درباره روانشناسی رنگ ها و تأثیر آن ها بر انسان بدانید. بر اساس علم روانشناسی، رنگ ها می توانند بر احساسات شما تأثیر بگذارند. به طور مثال رنگ های بسیار گرم و آتشین مانند رنگ قرمز و نارنجی می توانند حس شور و هیجان را در شما به وجود آورند. این در حالیست که مشاهده رنگ های ملایم و خنثی مانند رنگ آبی و سبز، حس آرامش را به همراه دارند. بنابراین انتخاب رنگ فضای اطراف از نظر روانشناسی اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد.
از نظر روانشناسی رنگ آبی برای افزایش تمرکز و آرامش، رنگ سبز برای افزایش انرژی و حس مثبت، رنگ صورتی برای حس شادی و نشاط و رنگ قرمز برای حس هیجان مناسب هستند. اما رنگ بنفش رنگی سلطنتی بوده و می تواند منجر به تقویت قدرت تخیل و خلاقیت و در نهایت بی خوابی شود. رنگ های بسیار تیره مثل خاکستری هم افسردگی را به همراه دارند. رنگ های بژ، طوسی روشن و کرم از جمله رنگ های سال ۲۰۲۲ هستند که مانع بازتاب شدید نور می شوند. به همین دلیل فضایی گرم و آرامش بخش را ایجاد می کنند. اگر به دنبال بازتاب نور هستید رنگ های بسیار درخشان و روشن را انتخاب کنید.

رنگ فرش ۱۴۰۰

قبل از معرفی رنگ فرش ۱۴۰۱، بهتر است کمی درباره رنگ فرش در سال گذشته بدانید. رنگ مد سال، هر ساله توسط شرکت پنتون در سراسر جهان اعلام می شود. به طور مثال در سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا و کاهش شور و نشاط جهانی، رنگی انتخاب شد تا شاید بتواند شور و نشاط از دست رفته را به مردم باز گرداند. در سال گذشته، خاکستری به عنوان رنگ فرش سال ۱۴۰۰ انتخاب و معرفی شد. به همین دلیل تمامی تولید کنندگان فرش اقدام به تولید و عرضه فرش های ماشینی با زمینه خاکستری کردند. علاوه بر رنگ طوسی و تم خاکستری این روزها خرید فرش پتینه نیز رواج پیدا کرده است، که البته بسیار طرح زیبایی می باشد و در کنار رنگ طوسی نیز بسیار درخشان است.

رنگ فرش ۲۰۲۲

رنگ فرش سال 1401

رنگ فرش سال ۱۴۰۱

شرکت پنتون رنگ های فیلی و طوسی را به عنوان رنگ فرش ۱۴۰۱ (رنگ فرش ۲۰۲۲ ) معرفی کرده است. این رنگ ها طیف های مختلفی از رنگ خاکستری هستند. این رنگ ها بسیار پر کاربرد بوده و به ایجاد توازن در فضا و جلوگیری از درخشش بیش از حد دیگر رنگ ها کمک می کنند. این رنگ ها انعطاف پذیری بالایی دارند و به راحتی با رنگ های دیگر ست می شوند. از رنگ های گلبهی، آبی، پیازی و غیره در طرح های داخلی فرش های ماشینی با زمینه طوسی و فیلی استفاده می شود. خرید فرشی با این رنگ ها دست شما را در انتخاب دیگر وسایل منزل مانند چوب، مبلمان، پرده و غیره باز می گذارد. برای خرید فرش پذیرایی در رنگ های متفاوت کلیک کنید.

توضیح در مورد رنگ فرش ۱۴۰۱

همان طور که اشاره شد رنگ فیلی و رنگ طوسی به عنوان رنگ فرش ۱۴۰۱ انتخاب شده اند. پیروی از مد گاهی می تواند آزاردهنده باشد. به طور مثال انتخاب فرشی که به آن علاقه ای ندارید و تنها به دلیل مد خریداری کرده اید می تواند به زودی دل زدگی شما را در پی داشته باشد. پس رنگ هایی را انتخاب کنید که چشم را نمی زنند و همیشه مطابق با مد هستند. رنگ های طوسی و فیلی از رنگ های مد سال اخیر هستند که با فروش بسیار زیادی روبرو شده اند. زیرا خنثی بوده و می توانند فضا را دلنشین کنند. همچنین به راحتی با سایر وسایل منزل ست می شوند و نیاز به تغییر همه وسایل و اکسسوری منزل نیست. برای خرید فرش کلاسیک در طرح های متفاوت افشان، لچک و ترنج، تلفیقی، خشتی و …. کلیک کنید.

روانشناسی رنگ فرش ۱۴۰۱

در انتخاب رنگ فرش ۱۴۰۱ روانشناسی خاصی به کار گرفته شده و تئوری ویژه ای پشت آن است. به طور مثال رنگ طوسی و فیلی نمادی از امید و استقامت، خوش بینی، انعطاف پذیری و امیدواری پس از پشت سر گذاشتن سختی های بسیار هستند. این رنگ ها پس از مدتی توانستند طرفداران بسیار زیادی پیدا کنند و بخش عظیمی از فروش فرش را به خود اختصاص دهند. این رنگ ها با توجه به فضای آشفته جهان در دوران همه گیری کرونا انتخاب شدند. اگر چنانچه رنگ طوسی و فیلی را نمیپسندید می توانید برای خرید فرش کرم، خرید فرش سرمه ای، خرید فرش گردویی، خرید فرش نوک مدادی و خرید فرش دلفینی کلیک کنید.

رنگ فرش ۱۴۰۱ و ست کردن با پرده

رنگ فرش سال 1401

حال که با رنگ فرش ۱۴۰۱ آشنا شدید. نوبت به معرفی چند نکته ساده برای طراحی فضای داخلی منزل می رسد. ایجاد تناسب و هماهنگی با سایر وسایل منزل از مهم ترین نکاتی است که به هنگام خرید فرش باید مورد توجه قرار گیرد. معمولاً تغییر همه وسایل و اکسسوری منزل کار سخت، زمان بر و هزینه بری است. به همین دلیل توصیه می شود در خرید فرش به رنگ سایر وسایل منزل از جمله پرده ها نیز توجه کنید.
اگر انتخاب شما رنگ فرش ۱۴۰۱ است، نگران نباشید. شما به راحتی می توانید هر رنگی را برای پرده ها انتخاب کنید. انتخاب فرش با رنگ های خنثی و کمرنگ می تواند توازنی در فضاهای پر نور ایجاد کند. پس اگر پرده های سفید و نازک انتخاب می کنید، خرید فرش طوسی و خرید فرش فیلی می تواند بهترین گزینه برای پوشش دهی کف منزل شما باشد. پرده های حریر سفید ساده می توانند فضای شما را مدرن تر کنند.

شال های پرده هم می توانند علاوه بر رنگ فرش ۱۴۰۱ با سایر مبلمان و چوب ها ست شوند. اما رنگ طوسی، سورمه ای، خردلی، نارنجی، بنفش و غیره هم می توانند انتخاب مناسبی برای این کار باشند. با انتخاب یک رنگ مناسب می توان فضایی آرامش بخش یا پر نشاط طراحی کرد. به طور مثال انتخاب رنگ های روشن می تواند فضا را بزرگ تر و آرامش بخش تر نشان دهد. در انتخاب رنگ پرده همچنین باید به میزان نور فضا و ابعاد آن نیز توجه شود. پرده هایی با رنگ های تیره انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک و تاریک نیستند. زیرا انتخاب رنگ در ابعاد فضای مورد نظر نیز تأثیر گذار است.

رنگ فرش ۱۴۰۱ و ست کردن با مبلمان

پس از آشنایی با رنگ فرش ۱۴۰۱ نوبت به ست کردن آن با مبلمان می رسد. همان طور که گفته شد در انتخاب رنگ فرش باید به شدت به رنگ وسایل و اکسسوری هایی که در اطراف وجود دارند توجه شود. به طور مثال باید رنگ دیوارها، کاغذ دیواری، پرده ها و مبلمان در نظر گرفته شوند. بر اساس اصول چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی، باید یک هارمونی رنگی میان وسایل و فضای مورد نظر برقرار باشد. در غیر این صورت فضای اتاق دچار بی نظمی شده و از زیبایی آن کاسته می شود.
مبلمان مدرن با بدنه فلزی به رنگ طلایی یا استیل بهترین انتخاب برای ست کردن با فرش های طوسی و فیلی هستند. این مبلمان در سبک مدرن استفاده می شوند. در این سبک به شدت به سادگی و تقارن توجه شده و معمولاً از اشکال هندسی در طراحی مبلمان و فرش استفاده شده است. اما اگر به سبک مدرن علاقه ای ندارید می توانید رنگ چوب و رنگ سفید را نیز برای بدنه مبلمان خود انتخاب کنید. رنگ سفید شاید بهترین انتخاب برای این کار باشد. همچنین برای خرید فرش مدرن کلیک کنید.
با توجه به رنگ فرش ۱۴۰۱ پارچه مبل بر اساس سلیقه شما و با توجه به فضای موجود انتخاب می شود. رنگ های سورمه ای، بنفش، زرد، نارنجی و غیره مکمل طوسی هستند و بر زیبایی آن می افزایند. بنابراین با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید بهترین فضا را طراحی کنید. امروزه از فرش های زمینه طوسی در سبک های کلاسیک نیز استفاده می شود. مبلمان سلطنتی با بدنه چوبی طلایی و زمینه طوسی و کرم نیز بهترین انتخاب برای این سبک هستند.

فرش های ماشینی با رنگ فرش ۱۴۰۱

رنگ فرش ۱۴۰۱ در انواع روشن و تیره تولید می شود. بهتر است رنگ های روشن را برای مناطق پر رفت و آمد مانند راهرو انتخاب نکنید. این مناطق در معرض آلودگی و ساییدگی هستند و بهتر است از فرش هایی با زمینه تیره تر برای پوشش دهی آن ها استفاده شود. همچنین اگر فرزند کوچک دارید توصیه می شود از رنگ های تیره مثل فیلی استفاده کنید که به اصطلاح چرک تاب هستند و دیرتر لک ها را نمایان می کنند. با رعایت این اصول ساده همیشه فضایی مرتب و زیبا خواهید داشت.
فرش های ماشینی با رنگ فرش ماشینی ۱۴۰۱ در طرح های مختلفی طراحی و تولید می شوند. طرح های افشان، وینتیج، بته جقه، لچک و ترنج و غیره از پر طرفدارترین فرش های ماشینی هستند. این فرش ها با زمینه طوسی تولید شده و در بافت آن ها از رنگ های مکمل مانند گلبهی، آبی، سورمه ای و غیره استفاده شده است. برای خرید فرش افشان، خرید فرش لچک و ترنج، خرید فرش وینتیج، خرید فرش تلفیقی و خرید فرش خشتی کلیک کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به معرفی رنگ فرش ۱۴۰۱، علت انتخاب آن و نحوه ست کردن آن با پرده و مبلمان بپردازیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید لذت خریدی آسان و بدون دغدغه را تجربه کنید.

پرسش های متداول

  • قیمت‌های هایپرفرش به روز است؟
    بله، تمامی قیمت محصولات درج شده در سایت هایپرفرش به روز می‌باشد. به صورت اتوماتیک هرروزه قیمت ها آپدیت شده و همچنین تخفیف فوق العاده 10 درصد بر روی تمامی فرش ها اعمال میشود.
  • ارسال رایگان به تمام کشور موجود می باشد؟
    برای رضایت شما عزیزان ارسال به تمامی کشور رایگان بوده و خرسندیم که از این طرح استقبال داشته اید.
  • ضمانت هایپرفرش چقدر است؟
    تمامی فرش های هایپرفرش به مدت 60 ماه دارای ضمانت هستند. اما به علت وجود نخ اکریلیک اطمینان خاطر داشته باشید که چندین و چند سال در منزلتان پهن خواهند بود.
  • اگر فرشی تخفیف نداشت یا موفق به خرید نشدم باید چه کاری انجام دهم؟
    درصورت بروز مشکل از جمله موجود نبودن کالا یا نداشتن تخفیف در محصولات، می توانید با شماره تماس 09392579256 تماس گرفته و مشکلتان را درمیان بگذارید.

2 دیدگاه در “رنگ فرش سال ۱۴۰۱

  1. mitra گفت:

    رنگ فرش فقط دلفینی – به همه چی میاااااد

    1. خانم جعفری گفت:

      سلام ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز
      رنگ دلفینی از رنگ های ۱۴۰۱ برای فرش جدید می باشد که بسیار پرطرفدار و پر تقاضا هست. برای خرید فرش جدید از منوی بالا محصول مورد نطرتان را انتخاب کرده و به سبد خریدتان اضافه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *