مهمترین ویژگیهای کیفی یک فرش ماشینی خوب

فرش علاوه برآنکه از زمانهای دور تاکنون بعنوان کفپوشی مطمئن، بادوام، نرم و ماندگار محسوب می‌شده به مرور زمان علاوه بر اینکه کالایی کاربردی است جنبه تزیینی نیز پیدا کرده امروزه با وجود صنعت پیشرو قالی های ماشینی و تنوع در رنگ، استایل، اندازه و طراحی های چشمگیر سنتی و فانتزی این سوال بسیار برای مشتریان این کالای اساسی مطرح است که، یک فرش ماشینی خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد ما در این مقاله می‌کوشیم تا بطور خلاصه شما را با این ویژگی‌ها هم از نظر کارشناسی هم بصورت عامه آشنا کنیم. در ادامه به صورت گزینه ای و خلاصه ویژگی های فرش ماشینی خوب مطرح شده که راهنمای خوبی برای خرید فرش ماشینی است.

ویژگی های فرش ماشینی خوب

ویژگی های فرش ماشینی خوب

۱-الیاف یک فرش خوب باید ۰/۱۰۰ اکرلیلک بوده و بصورت هیت ست شده باشد چراکه فرشهای اکریلیک هیت ست از دوام ، لطافت، ماندگاری، و مقاومت در برابر حرارت مستقیم برخوردار هستند و پرز دهی و حساسیت زایی کمتری دارند. خرید فرش اکریلیک در هایپرفرش به راحتی و با چند کلیک امکانپذیر است.

۲- فرش سیلندر نداشته باشد. بدلیل استفاده از دستگاهای قدیمی و خراب بجای یکبار چرخیدن چند بار دستگاه در جای خود میچرخد و همان طرح را تکرار میکند به این پدیده سیلندر میگویند.

۳-فرش حتما در ابعاد استاندارد بافته شده باشد البته بطور معمول ممکن است ابعاد فرش حدودا ۰/۵سانت در طول فرش بیشتر باشد اما بیش از آن جایز نیست. علاوه بر آن نیاز است شانه و تراکم فرش واقعی باشد و فرش ۷۰۰ شانه باید ۲۵۵۰ تراکم داشته باشد. فرش ۱۲۰۰ شانه ۳۶۰۰ تراکم و فرش ۱۵۰۰ شانه ۴۵۰۰ تراکم باید داشته باشد.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.


ویژگی های فرش ماشینی خوب

ویژگی های فرش ماشینی خوب

۴- نخ خاب یا اضافی در فرش وجود نداشته باشد.

۵-آهار پشت فرش با استانداردهای فرش هماهنگ باشد.

۶-بعضا بدلیل تنظیم نبودن دستگاه بافت پشت فرش حالت قلاب خوردگی نخ وجود داشته و سر نخ ها مشخص است.

۷- فرش پارگی یا سوراخ نداشته باشد.

۸-ریشه های فرش باید در جای مشخص شده و در یک راستا قرار گرفته باشند.

۹-فرش بافت دو پودی نداشته باشد این اتفاق زمانی رخ میدهد که نخ در حین بافت پاره شده و ادامه بافت از همان جای قبلی شروع می‌شود باعث میشود تا این دو پود در کنار هم قرار بگیرند .

۱۰-فرش با کیفیت درست پرداخت یا شیرینگ شود و این یعنی فرش بصورت راه راه به نظر نیاید و پرزها کوتاه و بلند نباشد .

۱۱- فرش جای خالی نداشته باشد.اگر در زمان بافت نخ پاره شده و مسئول دستگاه متوجه نشود و به بافت فرش ادامه دهد در فرش جای خالی آن خفت میماند.

۱۲-دورنگی یا چند رنگی در فرش وجود نداشته باشد البته این مورد با حالت سایه اندازی فرش کاملا متفاوت است و معمولا بخاطر استفاده از شیدهای متفاوت یک رنگ بوجود می‌آید.

۱۳-قفیه بافی نداشته باشد.اگر قسمتی از فرش فاقد خواب باشد به این اصطلاح قفسه بافی گفته میشود و دلیل آن گیر کردن تعدادی از هارنیشها در هنگام بافت فرش است.

۱۴-فرش سوختگی نداشته باشد این مسئله زمانی رخ میدهد که برای کم کردن هزینه ها از الیافهای مختلف در بافت فرش استفاده کنند و در فرایند نهایی آن یکی از الیاف (پلی استر)آب شود.


انتخاب فرش ماشینی در دکوراسیون

در نظر افراد خوبی‌های یک فرش ماشینی با یکدیگر متفاوت است برخی بدنبال ظرافت و زیبایی فرش هستند برخی بدنبال ارزانی و ضخامت فرش هستند برخی فرشهایی با نقش و نگارهای سنتی و پیچیده را دوست دارند و برخی زیبایی فرش را در سادگی آن می‌بینند از اینرو در این آشفته بازاری که دست برآن بسیار است و تنوع در رنگ طرح زیاد انتخاب یک فرش خوب واستاندارد سختی های خودش را دارد.

پاسخ به پرسش های متداول

  • مدت زمان تحویل سفارشات چقدر است؟
    بازه زمانی تحویل سفارشات بسته به نوع کالاهای سفارشی متفاوت است. کالاهای آماده بین 3 الی 4 روز و کالاهایی که وارد تولید خواهند شد، 15 تا 20 روز کاری زمان تحویل آنها خواهد بود.
  • نحوه پرداخت سفارشات به چه صورت است؟
    پرداخت وجه سفارشات به دو صورت پرداخت آنلاین و پرداخت در محل امکانپذیر است. در شیوه پرداخت در محل 10 درصد بیعانه و مابقی مبلغ درب منزل پرداخت خواهد شد.
  • هزینه ارسال سفارشات چقدر است؟

    کلیه سفارشات ثبت شده در هایپرفرش با ارسال رایگان تحویل مشتری های گرامی داده خواهد شد.

  • نحوه ارسال سفارشات به چه صورت است؟
    اگر شما ساکن یکی از شهرهای تحت پوشش تیپاکس باشید تحویل کالا در، درب منزل شما خواهد بود ولی اگر در منطقه ای باشید که تحت پوشش تیپاکس نباشد سفارش شما توسط اتوبوس و باربری ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *