فرش نازک بهتره یا ضخیم؟

در صورتی که میخواهید اقدام به خرید فرش ماشینی ضخیم یا فرش نازک کنید، بدون تردید در مورد این سوال فکر کرده اید که آیا فرش نازک بهتر است یا فرش ضخیم؟ به طور کلی در پاسخ به این سوال می توان گفت شما باید برحسب مکانی که میخواهید فرش را استفاده کنید باید فرشی ضخیم یا نازک خریداری کنید. برای مثال فرش نازک آشپزخانه انتخابی بهتر برای فرش آشپزخانه است. یا فرش ضخیم تر برای مکان هایی که رفت آمد زیاد دارند یا در آن مکان ها زیاد نشسته می شود، مناسب است. همچنین میتوان به این نکته نیز اشاره کرد که طول عمر فرش های ضخیم تر بیشتر است، از این رو در مکان هایی که میخواهید فرش را به مدت زمان زیادی استفاده کنید این نوع فرش ها مناسب تر است.

فرش نازک بهتره یا ضخیم؟

از نکات دیگری که به هنگام خرید فرش بهتر است در یاد داشته باشید این موضوع است که ضخامت فرش هیچ گونه ربطی به کیفیت آن ندارد. بنابراین به طور قطعی نمی توان گفت فرش نازک بهتر است یا فرش ضخیم. فرش های مختلف با نخ های مختلف که درجه بندی های متفاوتی با یکدیگر دارند تولید میشوند. توصیه ما این است که به هنگام خرید به نوع الیاف بکار رفته در فرش دقت کنید.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

ویژگی فرش ضخیم ماشینی چیست؟

در این قسمت به بررسی ویژگی های فرش ضخیم خواهیم پرداخت و توضیح خواهیم داد این نوع فرش ها مناسب کدام مکان ها هستند. فرش های ضخیم از ضخامت و خواب بالاتری برخوردار هستند. این نوع فرش ها تعداد شانه کمتری نسبت به فرش های نازک بردار هستند. فرش های ۵۰۰ شانه خواب بیشتری نسبت به فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه برخوردار هستند. ولی به طور کلی می توان گفت فرش های ۷۰۰ شانه تمامی معیار های یک فرش ماشینی خوب و درجه یک برخوردار هستند.

فرش درشت بافت ضخیم

فرش نازک بهتره یا ضخیم؟

فرش درشت بافت ضخیم را میتوان در تمامی قسمت های خانه مانند اتاق خواب ها، نشیمن، اتاق کودک استفاده کرد که نشستن بر روی زمین زیاد تر است و رفت و آمد بیشتری دارید. فرش های ضخیم در مکانهای عمومی از جمله مساجد و نمازخانه ها بیشترین استفاده را دارند زیرا در این مکان ها ممکن است افراد به مدت طولانی بر روی زمین بنشینند.

فرش مدرن ضخیم

فرش مدرن ضخیم به جهت داشتن ضخامت بیشتر برای مواردی مورد استفاده قرار میگیرد که افراد بیشتر تمایل به نشستن بر روی زمین و بر روی فرش دارند. در صورتی که بخواهیم فرش نازک را با فرش ضخیم مقایسه کنیم، فرش های ضخیم تر یعنی فرش های ۷۰۰ شانه قیمت پایین تری دارند و این به علت نخ ضخیمتر و بلندتر است. فرش های ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه با تراکم کمتری برخوردار بوده و در نتیجه از استحکام بالاتری برخوردار هستند. از ویژگی های اصلی فرش های ضخیم، ضخامت و مقاومت بالای آن ها است از این رو در برابر فشار، پارگی و سایش مقاومت بالایی از خود نشان میدهند. برای خرید فرش مدرن ضخیم و نازک مناسب سالن، اتاق خواب و آشپزخانه کلیک کنید. با توجه به کوچک شدن منازل و سبک های مدرن در منازل، این روزها فرش مدرن فروش بیشتری به نسبت قبل پیدا کرده است.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

ویژگی فرش نازک ماشینی چیست؟

فرش نازک دارای ویژگی های منحصر به فرد است. ویژگی فرش نازک جدید به صورت زیر است:

– فرش نازک با داشتن زیبایی و درخشندگی بالا و طرح و نقش های خاص و منحصر به فرد نسبت به فرش های دیگر قابل مقایسه نیست.

– فرش های نازک از آنجایی که تراکم بالاتری نسبت به دیگر فرش ها داشته و درجه فشردگی در آن ها بیشتر است، برای بافت آن ها از الیاف نازک و بسیار ظریف استفاده می شود.

– این فرش ها بیشتر برای مکان های لوکس و مجلل مورد استفاده قرار می گیرند. با کمک این فرش ها میتوان جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی منزل داد.

– از دیگر ویژگی های خاص و منحصر به فرد فرش نازک ( فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه) میتوان به تراکم بالای آن ها اشاره کرد. بنابراین در این نوع فرش ها ورود گرد و غبار به داخل اتفاق نمی افتند و فرش به مدت طولانی تمیز میماند. این ویژگی بیشتر مورد توجه افراد قرار می گیرد. برای خرید فرش ۱۲۰۰ شانه و خرید فرش ۱۵۰۰ شانه کلیک کنید.

فرش ضخیم چند شانه است؟

فرش نازک

خرید فرش نازک

در صورتی که شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که روی زمین نشستن را به نشستن بر روی مبل ترجیح می دهید، خرید و انتخاب فرش ضخیم مناسب شما می باشد. همان طور که خودتان نیز اطلاع دارید برای پهن کردن فرش های ضخیم در قسمت های مختلف خانه محدودیتی وجود ندارد. اتاق خواب، اتاق کودک و پذیرایی از جمله قسمت هایی از خانه است که فرش های ضخیم بیشترین استفاده را دارند. به فرش های ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه می توان فرش ضخیم گفت که ضخامت بالا داشته و از وزن بالاتری برخوردار هستند. فرش های ضخیم از آنجایی که ضخامت بیشتری دارند برای خانه هایی که دارای کودک بوده بسیار مناسب است. کودک با برخورد های متعدد با فرش ضخیم هیچ گونه آسیبی نخواهد دید. یکی از دلایل اصلی معروف بودن فرش های ایرانی در جهان، ضخامت بالای این نوع فرش ها نسبت به فرش های دیگر است. در هایپرفرش انواع فرش های ماشینی برای مکان های متفاوت منزل موجود است و علاوه بر آن برای فرش اتاق خواب، فرش آشپزخانه و فرش کودک تنوع بالایی از محصولات را دارد.

فرش نازک چند شانه است؟

فرش نازک به کدام فرش ها گفته میشود؟ فرش نازک چند شانه است؟ در این بخش به این سوالات پاسخ خواهیم داد. فرش های نازک در واقع به فرش هایی گفته میشود که از شانه بیشتری برخوردار هستند. به طور مثال فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه جزو فرش های نازک بحساب می آیند. این فرش ها دارای ضخامتی به اندازه ۶ الی ۸ میلی متر هستند که نسبت به فرش های دیگر بسیار متراکم و نازک محسوب میشوند. فرش های نازک اغلب برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و از طرح و نقش های ظریفی برخوردار هستند. همچنین فرش های نازک نرمی و لطافت بیشتری نسبت به فرش های ضخیم دارند. این روزها طرح های متفاوتی از فرش ماشینی را در بازار میبینیم که فرش پتینه یا همان کهنه نما نیز در بین آن ها دیده می شود. خرید فرش پتینه در سال جاری بیشتر شده و این آمار رو به رشد است. انگار فرش های کهنه نما و یا همان سبک های عتیقه در حال ایجاد تغییر و تحول در عرصه فرش ماشینی هستند.

فرش کاشان ضخیم

تولید فرش ها به دو صورت فرش های ماشینی و دستباف انجام میگیرد. فرق این دو فرش در نوع الیاف و ضخامت و نوع بافت آن ها میباشد. شهر هایی از جمله کاشان، مشهد، اصفهان و تبریز از پیشرو های تولید فرش در جهان هستند. گروه تولیدی فرش کاشان تولید کننده انواع فرش از جمله فرش های ماشینی ضخیم و فرش نازک ارزان می باشد. افراد میتوانند بر حسب مقایسه قیمت فرش نازک، قیمت فرش ضخیم و کاربرد فرش اقدام به خرید فرش کاشان کنند.

خرید فرش ضخیم

فرش نازک

خرید فرش نازک

با توجه به توضیحات ارائه شده اکنون می توانید از بین فرش های ضخیم و فرش های نازک انتخاب نموده و بر اساس کاربردتان از فرش انتخاب نهایی را انجام دهید. برای خرید فرش ضخیم کافیست از منوی بالا و از قسمت “دسته بندی بر اساس شانه” فرش ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه را انتخاب نمایید. از طرح های افشان، لچک و ترنج، تلفیقی، خشتی و طرح های دستبافگونه که در رنگ بندی های متنوع موجود می باشد، انتخاب نمایید.

قیمت فرش ضخیم

فرش های ضخیم و فرش های نازک اگر از جنس اکریلیک باشد در شانه و تراکم های بالا قیمت بالاتری دارد. اما شما باید باتوجه به کاربردتان از فرش انتخاب نمایید. اگر بر روی فرش بیشتر استراحت میکنید و خواب فرش برای شما مهمتر است بهتر است از فرش های ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه انتخاب کنید. خرید فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه در طرح ها و رنگ های متنوع در هایپرفرش موجود است که به راحتی و با چند کلیک امکانپذیر است. از جمله طرح های فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه می توان به فرش افشان، فرش لچک و ترنج، فرش خشتی و … اشاره کرد و رنگ های موجود فرش ماشینی نیز فرش های کرم، فیلی، طوسی، سرمه ای، آبی کاربنی و آبی ماربین، لاکی و … اشاره کرد. اگر محیط منزلتان بسته و دلگیر است، خرید فرش افشان با رنگ های شاد پیشنهاد خوبی می تواند باشد.

فرش نازک

فرش نازک جدید

فرش های ۵۰۰ شانه و فرش های ۷۰۰ شانه از تولیداتت قدیمی فرش ماشینی است، اما فرش های جدیدی که تولید و عرضه می شود فرش های ۱۲۰۰ شانه و فرش های ۱۵۰۰ شانه می باشد. از طرح های جدید فرش نازک که تولید شرکت های معتبر مانند فرش قیطران، فرش محتشم، فرش الماس کویر است می توان به فرش کاترینا، فرش آرشیت، فرش پارامیس، فرش پرشاد و بسیاری فرش های دیگر که در فروشگاه هایپرفرش می توانید مشاهدهد کنید.

فرش نازک ارزان

همانطور که خدمتتان توضیح داده شد فرش های نازک شانه و تراکم بالاتری دارند و از نخ ظریف تری برخوردارند، به همین علت قیمت بالاتری دارند. پس خرید فرش نازک ارزان نتیجه ای نا معلوم دارد. ممکن است فرش های نازک ارزان معرفی شده به شما کیفیت پایین تری داشته باشد پس در زمان انتخاب فرش به این نکته توجه کنید. در ادامه به قیمت فرش نازک و علت بالاتر بودن قیمت آن می پردازیم تا در زمان خرید فرش ماشینی نازک اطلاعات کافی داشته باشید.

قیمت فرش نازک

فرش های نازک به علت شانه و تراکم بالاتری که دارد باید تعداد گره بیشتری در فرش خورده شود و این تعداد بیشتر گره نیاز به نخ نازکتری دارد. نخ استفاده شده در فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه نازکتر و به همان میزان مقاومتر می شود. تفاوت قیمت فرش های نازک و ضخیم در ضخامت فرش نیست بلکه در تعداد گره فرش ماشینی می باشد. در فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه تعداد گره بیشتری در یک سانتی فرش میخورد. مثلا در فرش های ۷۰۰ شانه در یک سانتی متر آن ۷ گره و در فرش ۱۵۰۰ شانه ۱۵ گره خورده می شود.

فرش ضخیم

خرید فرش ضخیم

فرش نازک آشپزخانه

فرش های موجود آشپزخانه در بازار بیشتر ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ می باشند که ضخامت بالاتری داشته. جنس فرش های آشپزخانه بیشتر پلی استر است. فرش های پلی استر قیمت به صرفه تری دارد و سبک تر از فرش های اکریلیک است. فرش های اکریلیک بیشتر برای سالن استفاده می شود و فرش های پلی استر برای اتاق خواب، اتاق کودک و آشپزخانه می باشد. اگر قصد خرید فرش نازک آشپزخانه را دارید باید از فرش های چاپی و کلاریس انتخاب نمایید. فرش کلاریس موجود در هایپرفرش از تولیدات محتشم می باشد که ۷۰۰ شانه و تراکم ۳۳۰۰ دارد. این فرش ها با جنس پلی استر بوده با این تفاوت که نخ پلی استرشان ارتقا داده شده و ضد حساسیت می باشد. برای خرید فرش کلاریس آشپزخانه کلیک کنید.

فرش نازک نی نی سایت

سایت نی نی سایت مرجعیست برای اشتراک نظر مادران و خانم های عزیز که در آن تجربیات خود را به اشتراک میگذارند. درحورد فرش نازک نی نی سایت باید گفت نظرات مفید و کارآندی را به اشتراک گذاشتند که ممکن است برای شما مفید باشد. متن ارائه شده در بالا توسط متخصصان ما در هایپرفرش نوشته شده و کمک فراوانی در زمان خرید فرش ماشینی به شما است.

فرش ضخیم

فرش ضخیم نی نی سایت

نظرسنجی های بسیاری درمورد فرش ضخیم در سایت نی نی سایت است که متن نوشته شده توضیح کاملتر و مفیدتری را در اختیارتان قرار داده است. این مطلب توسط متخصصان ما در هایپرفرش نوشته شده است. نظرات فراوانی درمورد فرش ضخیم در سایت نی نی سایت است که لازم است بدانید جنس فرش تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری فرش دارد. ممکن است با نظری مانند “من فرش ضخیم خریدم ولی زود خراب شد” مواجه شوید. که نظر درستی نیست. بستگی دارد فرش ضخیم شما از چه جنسی باشد. بله در بازار فرش های ضخیم بسیاری است که ممکن است جنس پلی استر و یا جنس اکریلیک باشد که تفاوت این جنس کارایی ۲۰ ساله یا ۱ ساله را دارد. خرید فرش اکریلیک بسیار به صرفه تر از دیگر جنس های فرش ماشینی است.

فرش نازک بهتره یا ضخیم؟

  • فرش نازک بهتره یا ضخیم؟
    از لحاظ کیفیت و جنس باید گفت فرش های ضخیم و نازک تفاوتی ندارد و در زمان خرید فرش باید به استفاده خودتان از فرش توجه کنید. در این مطلب می خوانید اگر از فرش خیلی استفاده می کنید بهتر است فرش ضخیم بخرید و یا نازک
  • فرش ضخیم برای چه کسانی مناسب است؟
    فرش های ضخیم بیشتر مناسب کسانیست که از فرش بیشتر استفاده می کنند و بر روی فرش خیلی استراحت می کنند. فرش های ضخیم نخ خواب بلندتری داشته و احساس راحتی بیشتری را برای شما دارد در ادامه می خوانیم.....
  • فرش نازک برای چه خانواده هایی مناسب است؟
    فرش نازک برای خانواده های کم جمعیت و کسانی که از فرش کمتر استفاده می کنند کاربرد دارد. نازک بودن فرش ها دلیل بر کیفیت پایین نیست بلکه در فرش های تراکم بالا نخ ظریف تری استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *