فرش پرز بلند

فرش پرز بلند یکی از مدرن ترین مدل های فرش ماشینی است که بسیاری آن را با نام فرش شگی می شناسند. این مدل فرش طی سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به نحوی که بسیاری این محبوبیت را به دلیل طرح های بسیار متنوع آن می دانند. یکی از بهترین ویژگی های این نوع فرش همخوانی آن با دکوراسیون های مدرن است. بنابراین در میان اروپاییان طرفداران بسیاری دارد. البته این نوع فرش در کشور ما نیز بسیار پر فروش است. با این حال به دلیل وجود دکوراسیون سنتی و ایرانی غالب منازل این نوع فرش با دکوراسیون منازل ایرانیان همخوانی چندانی ندارد. برای خرید فرش همراه هایپرفرش باشید.

فرش پرز بلند + شگی + فلوکاتی

کاربرد فرش شگی

فرش پرز بلند یا فرش شگی دارای ساختار متفاوت تری نسبت به سایر فرش های ماشینی و دستبافت دیگر است. وجود پرز های خیلی بلند و گاها نامنظم، این مدل فرش را به یک فرش تزئینی تبدیل کرده است. بنابراین به دلیل برخورداری از طرح ها و رنگ های متنوع می توان آن را به عنوان تابلو فرش نیز مورد استفاده قرار داد. از دیگر کاربردهای این نوع فرش عبارتند از:

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

  • استفاده از آن در دکوراسیون فضای اصلی خانه
  • استفاده در اتاق کودک
  • استفاده در اتاق خواب
  • استفاده از آن به عنوان پادری در پشت در منزل و با جلوی درب حمام و سرویس بهداشتی
  • استفاده در راهروی ورودی خانه
  • استفاده برای زیر پله و یا جلوی کتابخانه

فرش فلوکاتی و انواع مختلف آن

فرش فلوکاتی یکی از انواع فرش پرز بلند است و بر خلاف باور عموم که آن را همان فرش شگی می دانند زیر مجموعه این نوع فرش به شمار می آید. در رابطه با انواع فرش فلوکاتی باید گفت که این نوع فرش دارای دو مدل سنتی و مدرن است. نوع مدرن آن نسبت به مدل سنتی از ضخامت و وزن کمتری برخوردار است. بنابراین به راحتی می توان آن را جابجا کرد. همچنین آن را در دکوراسیون مدرن و فانتزی منازل مورد استفاده قرار داد. البته فرش مدرن و فانتزی در سبک های متفاوتی بافت و تولید می شود که در هایپرفرش موجود می باشد. علاوه بر آن فرش های مدرن از کیفیت بهتری نسبت به مدل فلوکاتی و شگی بهرمند است. بنابراین می توان مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کرد. این روزها فرش پتینه جزو فرش های مدرن محسوب می شود که توانسته تغییر بزرگی در عرصه فرش ماشینی ایجاد کند. خرید فرش پتینه در رنگ های متنوع و طرح های بروز در هایپرفرش موجود است.

نظافت و شست و شوی فرش پرز بلند

فرش پرز بلند + شگی + فلوکاتی

برای شستن و نظافت فرش پرز بلند می توان به روش های متعددی عمل کرد. بهترین روش نظافت این نوع فرش آویزان کردن و زدن ضربه به آن است. زیرا با این کار گرد و خاک موجود در لابه لای آن خارج می شود. سپس می توان به کمک شامپو فرش پرزهای آن را تمیز کرد. علاوه بر آن می توان از یک جاروبرقی پر قدرت نیز برای انجام نظافت فرش شگی استفاده کرد. در صورت تمایل به شست و شوی فرش بهترین راه سپردن آن به شرکت های قالیشویی است. زیرا آنان با در دست داشتن ماشین های پیشرفته به راحتی فرش را تمیز و سپس خشک می کنند.

نکات مهم در زمان خرید فرش پرز بلند

هنگام خرید فرش ماشینی پرز بلند باید نکات بسیاری را مورد توجه قرار داد. مهمترین نکته هماهنگی فرش با دکوراسیون منزل است. هر چند فرش شگی بسیار شکیل، نرم و مقرون به صرفه است. با این حال در صورت عدم هماهنگی با دکوراسیون منزل زیبایی و کارایی بالای آن هیچ ارزشی ندارد. مورد بعدی که لازم است در زمان خرید به آن توجه شود. رنگ، طرح و سایز فرش است. بهتر است ابتدا محل قرار گیری فرش در منزل مشخص شود و سپس بر اساس آن مدل مناسب را انتخاب و خریداری کرد.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

قیمت فرش پرز بلند

انواع فرش پرز بلند از قیمت پایین تری نسبت به سایر فرش های دیگر برخوردار هستند. این امر ممکن است افراد را برای خرید آن دچار دودلی کند. اما باید دانست که هر کالای ارزان قیمتی بی کیفیت نیست و هر محصول گران قیمتی نیز الزاما بهترین نخواهد بود. بنابراین می توانید با توجه به موارد ذکر شده در متن فوق یکی از مدل های فرش شگی را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که به دنبال فرش با کیفیت بالا هستید، از بین جنس های متفاوت فرش ماشینی فرش اکریلیک بهترین گزینه است.

فرش پرز بلند اکریلیک

اگر فرش های شگی و فلوکاتی مورد پسند شما نیست می توانید از فرش های اکریلیک پرز بلند انتخاب نمایید. در فرش های اکریلیک بیشترین نخ خاب را فرش ۷۰۰ شانه دارد که این فرش را انتخابی مناسب برای خانواده های پرجمعیت کرده است. فرش های ۷۰۰ شانه به علت ضخامت بالایی که دارند، زمان نشستن برروی فرش راحتی بیشتری دارید. برای خرید فرش ۷۰۰ شانه در طرح ها و رنگ های متنوع از منوی بالا دسته بندی فرش ۷۰۰ شانه را انتخاب کرده و فرش مورد نظرتان را به سبد خرید اضافه نمایید.

معایب فرش پرز بلند شگی و فلوکاتی

فرش پرز بلند + شگی + فلوکاتی

فرش پرز بلند + شگی + فلوکاتی

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد فرش پرز بلند شگی و فلوکاتی یکی نیستند و از جهاتی با هم متفاوت هستند. با این حال از جهات بسیاری نیز به هم شبیه هستند. در این صورت می توان معایب آن ها را مشابه دانست.

● این دو مدل فرش به دلیل داشتن پرزهای بلندی گرد و خاک و ذرات ریز بیشتری به خود جذب می کنند. بنابراین نیاز به تمیز کاری مداوم و همیشگی دارند

● جارو کردن آن ها به نسبت سایر فرش های ماشینی دیگر سخت است

● از دوام و طول عمر کمتری نسبت به سایر فرش ها برخوردار هستند

● این مدل فرش ها دارای ابعاد کوچکی هستند. در واقع هیچ فرش شگی یا فلوکاتی بیشتر از سایز ۹ متر تولید نمی شود

● الیاف به کار رفته در این نوع فرش ها از الیاف مصنوعی بوده و جنس نخ نیز از نوع دنیر میکرو فیلامنت تهیه می‌شود. بنابراین ممکن است برای کودکان و سالمندان حساسیت زا باشند.


مزایای فرش پرز بلند

فرش پرز بلند دارای مزایای بسیاری است که عبارتند از:

● درخشندگی

این نوع فرش را از نخ پلی پروپیلن و پلی استر تولید می کنند که تا حد زیادی براق و درخشان هستند. در نتیجه فرش بافته شده نهایی از درخشندگی بالایی برخوردار است.

فرش پرز بلند + شگی + فلوکاتی

فرش پرز بلند + شگی + فلوکاتی

● نرمی و لطافت

مهم ترین ویژگی این نوع فرش که سبب محبوبیت بسیار آن نیز شده نرمی و لطافت آن است. زیرا الیاف به کار رفته در ساختار فرش های شکی بسیار نرم و دارای لطافت بسیاری هستند.

● بدون پرز

الیاف به کار رفته در فرش شکی بدون پرز هستند. بنابراین هیچ گونه نگرانی بابت پرز دهی این فرش وجود ندارد.

● تنوع در بافت ظاهری

برای بافت فرش پرز بلند از انواع نخ های فانتزی، ساده، طرح دار، ضخیم، نازک و زر دار با رنگ های متنوع استفاده می شود. بنابراین می توان این نوع فرش را به جهت نوع نخ به کار رفته در آن جزو فرش های متنوع دانست. در واقع همین امر سبب شده تا فرش شگی از بیشترین تنوع شکل ظاهری برخوردار باشد.

● تنوع شکل و قالب فرش
فرش شگی به نسبت سایر فرش های ماشینی از تنوع شکلی بالایی برخوردار است. افراد می توانند با توجه به نیاز و سلیقه خود این نوع فرش را در شکل های فانتزی، گل دار، طرح برگ درخت و انواع اشکال هندسی خریداری کنند.

سخن پایانی

فرش پرز بلند دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری از جمله طرح و رنگ متنوع، وزن سبک و قیمت مناسب است. بنابراین خرید آن برای طیف وسیعی از افراد بخصوص زوج های جوان مناسب است.

پاسخ به پرسش های متداول

  • مدت زمان تحویل سفارشات چقدر است؟
    بازه زمانی تحویل سفارشات بسته به نوع کالاهای سفارشی متفاوت است. کالاهای آماده بین 3 الی 4 روز و کالاهایی که وارد تولید خواهند شد، 15 تا 20 روز کاری زمان تحویل آنها خواهد بود.
  • نحوه پرداخت سفارشات به چه صورت است؟
    پرداخت وجه سفارشات به دو صورت پرداخت آنلاین و پرداخت در محل امکانپذیر است. در شیوه پرداخت در محل 10 درصد بیعانه و مابقی مبلغ درب منزل پرداخت خواهد شد.
  • هزینه ارسال سفارشات چقدر است؟

    کلیه سفارشات ثبت شده در هایپرفرش با ارسال رایگان تحویل مشتری های گرامی داده خواهد شد.

  • نحوه ارسال سفارشات به چه صورت است؟
    اگر شما ساکن یکی از شهرهای تحت پوشش تیپاکس باشید تحویل کالا در، درب منزل شما خواهد بود ولی اگر در منطقه ای باشید که تحت پوشش تیپاکس نباشد سفارش شما توسط اتوبوس و باربری ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *