ترفندهای مناسب برای منازل کوچک

در طراحی منازل کوچک باید برای قرار دادن هر وسیله ای یا هر رنگی در محیط خود بسیار وسواس به خرج بدهید در اینجا چند نکته کلیدی و کارآمد را برای شما بیان میکنیم امیدواریم که مفید واقع شود.
هر چه زمان به سمت جلوتر می‌رود بیشتر مردم به سمت آپارتمان نشینی می روند و کم‌کم خانه های ویلایی با متراژ بالا جای خود را به آپارتمان های کوچک با ابعاد بسیار کمتر داده است. بعضا دیده شده که آپارتمان ها آنقدر کوچک هستند که در بحث طراحی آن همه دچار مشکل می شوند. اما به هر حال با رعایت بسیاری از اصول مهم می توان به راحتی یک دکوراسیون ایده آل برای منزل های کوچک طراحی و اجرا کرد و یک دکوراسیون مدرن داشت.

چیدمان منزل کوچک + 5 ترفند

۱- تاثیر رنگ ها برای محیط های کوچک

وقتی که متراژ منازل کمتر از حد معمول باشد بهتر است شما از ترکیب رنگهای کمتر برای دکوراسیون خود استفاده کنید. از رنگ‌های روشن و شاد غافل نشوید، رنگ های روشن باعث میشوند که محیط شما بزرگتر و پر نور تر به نظر برسد. بازتاب نور در رنگهای روشن بسیار بیشتر از باقی رنگ ها می باشد و استفاده از رنگ های روشن کمک می کند که محیط شما بسیار دلباز تر به نظر برسد. توجه کنید که رنگهای بسیار زیاد باعث شلوغ شدن محیط می شود.
در محیط های کوچک هنگامی که رنگ های زیادی استفاده می شود خود به خود همه رنگ ها در ذهن باعث ایجاد یک هیجان مغزی می شود که کم کم این هیجان باعث خستگی ذهن شما می گردد. برخی رنگ‌ها مخصوصا در رنگ های تیره محیط را کوچک و کوچکتر می کنند، به همین دلیل استفاده از رنگ های تیره یا رنگ های زیاد در چیدمان منزل کوچک درست نمی باشد.


چیدمان منزل کوچک + 5 ترفند

چیدمان منزل کوچک + ۵ ترفند

۲- استفاده از فرش مناسب محیط

فرش یکی از مهم‌ترین کالاها در اجرای دکوراسیون می باشد و البته استفاده درست از آن می تواند یکی از بهترین اتفاقات در دکوراسیون شما باشد. توجه داشته باشید، فرشی را انتخاب کنید که از محیط شما کوچکتر باشد. می‌توانید تنها محیط میان مبلمان را برای پهن کردن فرش ماشینی و فرش دستباف انتخاب کنید، این گونه محیط بزرگتر به نظر می‌رسد. اما وقتی تمام محیط شما از فرش پر شده باشد، مسلماً فضا کوچکتر و دلگیر تر به نظر می رسد. فرشی را انتخاب کنید که از رنگ های لایت در آن استفاده شده باشد فرش هایی با رنگ های طوسی هم با توجه به این که سرد و خنثی می باشند ایده بسیار خوبی برای دکوراسیون های شما است. فرش هایتان را شلوغ انتخاب نکنید، سعی شما بر آن باشد که رنگهای کمتری در آن استفاده شده باشد و بیشتر به سمت فرش هایی با ابعاد کوچک تر بروید. طرح های افشان بسیار مناسب محیط شما هستند، البته توجه داشته باشید که فرشهای افشان با شانه و تراکم های مختلف تولید شده‌اند اما فرش ۱۵۰۰ شانه و تراکم ۴۵۰۰ مانند فرش های ابریشمی قدیمی هستند. فرش هایی با ظرافت و زیبایی قابل توجه که می‌توانند به محیط شما ملاحت خاصی ببخشند. فرش های مدرن یا پتینه نیز می‌توانند بسیار مناسب با متراژهای کم باشد، چرا که یکی از خصوصیات مهم این فرش استفاده از رنگ بندی های کم می باشد. پتینه ها فرش های مدرنی هستند که می توانند یک دکوراسیون شیک و ساده و در عین حال به روز را به شما هدیه دهند. به فرش خانه خود بسیار توجه کنید. برای خرید فرش می توانید دسته بندی مربوطه را از بالای صفحه انتخاب کرده و فرش مورد نظر خود را به سبد خرید خود اضاف نمایید.

۳- مبلمان برای دکوراسیون های منازل کوچک

بسیار دقت داشته باشید که این مبلمان است که خانه شما را پر میکند، پس در انتخاب مبلمان بسیار دقت کنید. مبلمان های تک رنگ یا نهایتاً دو رنگ بسیار مناسب به محیط شما می باشد. مبلمان هایی با طراحی بزرگ و اصولاً پخش می‌تواند فضای زیادی از منزل شما را اشغال کرده و مسلماً به کوچکتر نشان دادن محیط شما منجر می‌شوند. هنگام خرید مبلمان دقت داشته باشید که علاوه بر تک رنگ بودن و معمولاً روشن بودن یا حتی خنثی بودن آن، به ابعاد آن هم دقت زیادی داشته باشید. مبلمانهای با فرم ال یا گرد فوق‌العاده برای محیط هایی با متراژ پایین مناسب هستند. شما می توانید این مبلمان را بسیار شیک در کنار یکدیگر قرار دهید و در نهایت محیط کمتری را برای مبلمان اشغال کنید. حتی جنس پارچه مبل هم می تواند به محیط بسیار کمک کند. سعی کنید از جنس پارچه های اسپرت استفاده کنید مانند مازراتی ها که نه گرما و نه سرما هیچ کدام را القا نمیکنند. مازراتی ها هم با کیفیت و اصولاً ارزان قیمت می باشند. پارچه های چرم وقتی در چیدمان منزل کوچک قرار می گیرند می توانند کمی حسی گرما را در طول زمان به شما القا کنند. پس فراموش نکنیم که مبلمان هایی که به صورت ال و یا گرد و روشن هستند بسیار انتخاب مفیدی برای متراژ های کم می باشد. در خرید وسایل دقت کنید قیمت مبلمان و قیمت فرش اگر مقرون به صرفه باشید در خرید بسیاری از وسایل منزل دستتان باز است.

چیدمان منزل کوچک + 5 ترفند

۴- انتخاب رنگ برای دیوارهای منازل کوچک

توجه داشته باشید که دیوار می تواند بسیار مهم و اساسی باشد زیرا با انتخاب مناسب رنگ برای دیوارها انگار می توانید دیوارها را به عقب تر هل دهید و یا نه آنها را به هم نزدیک تر کنید. انتخاب رنگ های روشن باعث می‌شود که دیوارها انگار به عقب‌تر هول داده می‌شود و محیط را بزرگتر نشان می دهند. رنگ سفید یکی از بهترین رنگ هایی است که در همه زمان ها مورد توجه قرار گرفته است، اما خوب شما می توانید از رنگ هایی با تم طوسی نیز استفاده کنید. این رنگ ها بسیار مناسب هم با فضای چیدمان منزل کوچک و هم مناسب با دکوراسیون های مدرن می باشند. اگر فرش پتینه انتخاب کرده این میتوانید دیوارها را با طرح پتینه رنگ کنید.


۵- چند ترفند دیگر که به اختصار نام می بریم

در منازل کوچک امکان استفاده از میز ناهار خوری یا اصلا وجود ندارد و یا به سختی آن را در گوشه ای جای می‌دهیم ولی این کار اشتباه است. به راحتی میتوانید اپن خود را تبدیل به یک میز برای خوردن غذا و یا انجام دادن بسیاری از کارهای خود کنید. از صندلی های خوش فرم جمع و جور استفاده کنید. هم با خاص بودن و هم با افکار مناسب می توانید یک خانه کوچک اما دلبازبرای چیدمان منزل کوچک خود داشته باشید.

چیدمان منزل کوچک + 5 ترفند

حتماً از پرده های حریر استفاده کنید پرده های حریر روشن می تواند ایده های بسیار خوبی باشد. می توانید رنگ پرده رویی را با مبل و یا فرش مدرن خود ست کنید. سعی کنید همه چیز های اضافه اطراف را حذف کنید و از چند وسیله ی تزیینی کوچک اما شیک استفاده کنید. از ساعت های ایستاده استفاده نکنید جای آن را به یک آباژور شیک و جمع و جور بدهید. از ساعت های دیواری استفاده کنید و تا می‌توانید اطراف را خلوت نگه دارید. میز تلویزیون را حذف کنید و به جای آن تلویزیون را به دیوار نصب کنید. لازم نیست از میزهای عسلی زیادی استفاده کنید، می توانید یک میز وسط داشته باشید که در مواقع لزوم به تکه های کوچکتر تبدیل می شود و به عنوان عسلی از آن استفاده کنید.

در آخر باید بیان کنم که در هایپرفرش می توانید انواع فرش ماشینی را در طرح های مختلف از برندهای متفاوت تهیه نمایید. در رابطه با طرح های فرش می توان به فرش افشان، فرش لچک و ترنج، فرش خشتی، فرش کودک، فرش آشپزخانه، فرش دستبافگونه، فرش بلوچ اشاره کرد و برای رنگ ها می توان علاوه بر رنگ کرم، سرمه ای، لاکی، نسکافه ای، به رنگ های مدرن فرش مانند فرش فیلی، فرش طوسی، فرش ذغالی و … اشاره کرد. همچنین برندهای معتبر مانند فرش قیطران، فرش ساتراپی یا شاهکار صفویه، فرش پامچال، فرش سیزان، فرش محتشم و …. . در هر مرحله می توانید با ما در واتساپ به شماره ۰۹۳۹۲۵۷۹۲۵۶همراه باشید.

نویسنده مطالب هایپرفرش

مدرن کردن دکوراسیون

  • مدرن کردن دکوراسیون با چند راهکار ساده، امکانپذیر است؟
    در این متن با چند راهکار بسیار ساده می توانید دکوراسیون مدرن و جدیدی داشته باشید. تنها کافیست چند اصل را رعایت کنید که به صورت مختصر و مفید توضیح داده ایم.
  • فرش مدرن تاثیر زیادی بر روی محیط منزل دارد؟
    با توجه به مدرن شدن وسایل منزل باید فرشتان هم مدرن باشد. در این متن طرحی فوق العاده برای تغییر فرشتان نیز بیان شده است و دیگر نیازی نیست به دنبال راهکارها و وام های مختلف برای تغییر فرشتان نیست.
  • آیا لازم است که دکوراسیون منزل را مدرن کنیم؟
    به قطع می توان گفت بله. لازم است برای روحیه خود، برای زیبایی منزل تغییراتی در دکوراسیون منزل خود بدهید. مدرن کردن منزل الزاما نباید با هزینه های زیاد باشد. در این متن با یک رنگ و قلمو تغییر فراونی را مشاهده می کنید.

2 دیدگاه در “چیدمان منزل کوچک + ۵ ترفند

  1. akbari گفت:

    ما خونمون ۸۰متره فرشامون سرمه ای رنگه ..بنظر شما این رنگ برای این فضا مناسب نیست ؟ رنگ روشن الان چی بیشتر مده ؟؟

    1. خانم جعفری گفت:

      سلام و درود ویژه خدمت شمت همراه گرامی
      فرش های تیره برای محیط های کوچک مناسب نیست و باعث دلگیر شدن فضا و کوچکتر نشان دادن محیط می شود. برای منازل کوچک رنگ های روشن مناسب تر هست و بهتر از از رنگ های کرم و فیلی استفاده کنید. ما در هایپرفرش کلکسیونی از این رنگ ها آماده کرده ایم. برای خرید فرش فیلی و خرید فرش کرم کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *