powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

در حقیقت امروزه بازار فرش ایران به شدت داغ است، بالاخص فرش‌های دستبافت که محبوبیت بالایی دارند و اکثر افراد از خرید آن لذت می‌برند. در اینجا به بررسی تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه پرداخته شده است، اینکه تراکم هر یک چگونه است؟ متریال به کار رفته در هریک به چه صورت است و… مورد بحث قرار می‌گیرد. به منظور آشنایی بیشتر با لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید. در پایان این مطلب پس از تصمیم گیری می توانید برای خرید فرش ۷۰۰ شانه و خرید فرش ۱۰۰۰ شانه با خیال راحت اقدام نمایید.

تفاوت فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه

مشخصات فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

در بررسی تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه باید بدانید که این دو نوع فرش از نظر ظاهری و بافت تفاوت‌های زیادی را شامل می‌شوند. متریال به کار رفته در آن ها از کیفیت خوبی برخوردار است. در مجموع فرش‌های ۷۰۰ شانه به سه گروه کلی تقسیم بندی شده‌اند که عبارتند از:

  1. فرش ۷۰۰ شانه واقعی
  2. فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی
  3. فرش طرح ۷۰۰ شانه

در نمونه اولی: این نوع فرش ماشینی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین فرش‌های شناخته شده بین مردم است که طرفداران خاص خود را دارد. این نوع فرش از نظر تراکم طولی، چیزی در حدود ۲۱۰۰ الی ۲۵۵۰ است. در حدود ۸ الی ۱۰ رنگ در متریال این نوع فرش به کار رفته است. برای بافت این نوع فرش از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود که بهترین آن‌ها اچ سی پی ۲ می‌باشد. برای خرید فرش ماشینی با بهترین کیفیت می توانید به هایپرفرش اعتماد کنید.

در نمونه دومی: در این نوع فرش معمولا از دستگاه‌های ۵۰۰ شانه برای بافت آن استفاده می‌کنند. همچنین از نظر تراکم باید گفت که تراکم عرضی این نوع فرش ۷۰۰ و تراکم طولی آن ۱۵۰۰ است. از نظر قیمت، از هزینه پایین‌تری نسبت به نمونه اولی برخوردار است.

در نمونه سومی: فرش طرح ۷۰۰ شانه با توجه به اینکه دارای نام واضح و مشخص است، دارای طرح ۷۰۰ شانه است. این نوع فرش از نظر تراکم دارای تراکم عرضی و طولی است که عرضی آن در حدود ۵۰۰ و تراکم طولی آن ۱۵۰۰ است. از نظر قیمت فرش ماشینی هم این نوع فرش از هزینه پایین‌تری برخوردار می‌باشد.

تفاوت فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه در تراکم و شانه

در بررسی تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه باید بدانید که شانه به تعداد گره‌ها و خانه‌هایی گفته می‌شود که در عرض یک متر فرش قرار گرفته است. بنابراین محصول مورد نظر ما دارای ۷۰۰ گره در هر متر عرض فرش بوده که به ۷۰۰ شانه معروف است. در حقیقت در بررسی تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه باید بدانید که این نوع فرش بسته به اینکه در کدام گروه از فرش‌های ۷۰۰ شانه قرار دارد. لذا تراکم و شانه آن متفاوت است. در مجموع فرش‌های ۷۰۰ شانه واقعی، دارای تراکم عرضی ۷۰۰ و تراکم طولی ۲۵۵۰ می‌باشند.

تراکم طولی فرش ۷۰۰ شانه

تراکم طولی در فرش اصطلاحی است مشابه تعداد شانه‌ها اما با این تفاوت که در محاسبه آن یک متر طول در نظر گرفته می‌شود. به بیان واضح تر، به تعداد گره‌های یک متری از طول فرش ماشینی، تراکم می‌گویند. چگالی طولی و عرضی باید دقیقاً متناسب با کیفیت نهایی محصول باشد. خرید فرش کاشان با هایپرفرش به صورت اینترنتی برای همه هموطنان امکانپذیر است. با هایپرفرش می توانید خرید از کارخانه را با قیمتی مناسب و کیفیتی فوق العاده تجربه کنید.

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه در بحث ضخامت

در بررسی تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه باید بدانید که ضخامت فرش ماشینی هفتصد شانه از مهم‌ترین عواملی است که در حین خرید باید به آن توجه داشت، چرا که ضخامت در بافت و تراکم فرش به شدت تاثیرگذار است.

مقایسه فرش نازک یا ضخیم

در موضوع تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه می‌توان گفت؛ در حقیقت فرش‌های نازک بیشتر برای اتاق‌های کودک مناسب هستند که کودک شما بتواند به راحتی در آن رفت و آمد کند و احساس راحتی و آرامش در آن جا داشته باشد. اگر می‌خواهید فرشی بخرید که نیاز به مراقبت کمتری دارد و خیلی راحت شسته می‌شود، انتخاب شما فرش‌های نازک باشد. ضخامت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه چیزی در حدود ۱۰ میلی متر است.

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه در موضوع دوام و لطافت

در حقیقت از لحاظ دوام و لطافت باید گفت که این نوع فرش از دوام بسیار خوبی برخوردار است. به دلیل اینکه ضخامت این نوع فرش بسیار بالا است، لذا از مقاومت بسیار خوبی هم برخوردار است. از لحاظ نرمی و لطافت فرش ۷۰۰ شانه هم می‌توان گفت که هر چه تراکم بیشتر باشد، لطافت فرش بیشتر است، لذا لطافت آن از بقیه فرش‌ها کمتر است. چنانچه ظرافت فرش برای شما مهم است می توانید به خرید فرش ۱۲۰۰ شانه و خرید فرش ۱۵۰۰ شانه نیز فکر کنید. فرش های تراکم بالا دارای ظرافت بالایی هستند.

تفاوت فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه

مشخصات فرش ۱۰۰۰ شانه

در بررسی اینکه فرش ۷۰۰ شانه بخرم یا فرش ۱۰۰۰ شانه؟ باید بدانید که فرش ۱۰۰۰ شانه دارای تراکم ۳۰۰۰ است. متریال به کار رفته در آن از جنس پنبه و اکریلیک است. از آن‌جایی که این نوع فرش بافت بسیار ریزی دارد بسیار شبیه فرش دستبافت است. از لحاظ قیمت و هزینه هم کمی گران‌تر از فرش ۷۰۰ شانه است.

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه در تراکم و شانه

در بررسی تراکم و شانه فرش ۱۰۰۰ شانه باید گفت که در حقیقت هر چقدر شانه فرش بیشتر باشد، تراکم آن هم بیشتر خواهد بود. لذا در اینجا تراکم فرش ۱۰۰۰ از ۷۰۰ بیشتر خواهد بود و هر چقدر تراکم بیشتر باشد، سفتی فرش بالطبع افزایش خواهد یافت.

ضخامت فرش ۱۰۰۰ شانه

اگر می‌خواهید ضخامت فرشی را بررسی کنید رابطه آن را با شانه فرش بسنجید. این دو با هم رابطه معکوس دارند. در مجموع ضخامت فرش ۱۰۰۰ نسبت به ۷۰۰ کمتر است. بنابراین اکثر مشتریان به دلیل اینکه ضخامت فرش ۷۰۰ بیشتر است، بیشتر آن را برای خرید انتخاب می‌کنند. در تصویر فرش مدرن تولید شده شرکت سیزان را مشاهده می کنید. خرید فرش مدرن جدیدا بسیار مد شده و انتخاب اول اکثر مشتریان می باشد.
بررسی دوام و لطافت فرش ۱۰۰۰ شانه در بحث تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه
در حقیقت در بررسی تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه باید بدانید که اغلب فرش‌ها را از لحاظ دوام و کیفیت و همچنین نرمی آن می‌سنجند. در اینجا فرش ۱۰۰۰ شانه از دوام کمتری نسبت به ۷۰۰ برخوردار است. اما لطافت آن نسبت به فرش ۷۰۰ شانه بیشتر است.

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه در موضوع قیمت

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه در بحث قیمت، موضوعی مهم است که باید مورد بررسی قرار گیرد. امروزه قیمت فرش کمی بالا رفته است، لذا افراد، خواهان این هستند که فرش‌هایی را خریداری کنند که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد تا بتوانند سال‌ها از آن استفاده کنند. در اینجا نکته قابل توجه در بررسی قیمت، میزان نخ به کار رفته در آن است که باید بررسی شود. به همین جهت قیمت فرش ۱۰۰۰ نسبت به ۷۰۰ کمی بیشتر است.

تفاوت فرش ماشینی ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه

در مجموع در بررسی تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه باید بدانید که این دو فرش می‌توانند از نظر تراکم، قیمت، شانه، لطافت، دوام و … با هم فرق داشته باشند. پس سعی کنید در حین خرید، مدلی را انتخاب کنید که مطابق سلیقه شما است. خرید فرش پتینه در سال ۱۴۰۱ بسیار رواج داشته و الحق که طرح های متفاوت و مدرنی در این طرح فرش طراحی شده است.

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه؟

در پاسخ به این سوال که فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۰۰۰ شانه؟ باید گفت که هر کدام را از نظر تراکم، قیمت، دوام، شانه و … بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام نوع فرش برای شما به صرفه‌تر است. در حقیقت این امر بیشتر به سلیقه مشتری و کاربرد شما از فرش بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *