تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه به چه مواردی بستگی دارد

تراکم و شانه فرش دو مورد از مهم‌ترین مشخصه‌های هر فرش هستند. اگر قصد دارید برای خرید فرش اقدام کنید اما اطلاعات کاملی در این مورد ندارید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله می‌خواهیم تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را بیان کنیم و به شما برای خرید یک فرش استاندارد کمک کنیم.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.


منظور از شانه فرش، ریشه و گرهی می‌باشد که در عرض فرش و هر متر مربع از آن وجود دارد. تراکم فرش هم به تعداد گره‌هایی گفته می‌شود که در هر متر مربع از طول فرش وجود دارد. پس بهتر است هنگام خرید فرش ماشینی به تراکم و شانه آن توجه داشته باشید. هر چقدر تراکم فرش مورد نظر بیشتر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت. اما هر چقدر شانه فرش بیشتر باشد، فرش مورد نظر بافت ریزتری خواهد داشت و شباهت زیادی به فرش دستباف خواهد داشت.

تفاوت فرش 700 شانه و 1200 شانه

فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا فرش ۱۲۰۰ شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را به خوبی بررسی کنید. سپس فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید. حال بهتر است با برخی از مشخصات فرش ماشینی هفتصد شانه آشنا شوید:

تفاوت فرش 700 شانه و 1200 شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه

  • فرش‌های ماشینی ۷۰۰ شانه تنوع بالایی دارند و ۸ الی ۱۰ رنگ دارند که با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • برای تولید این فرش‌ها از بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده می‌شود.
  • ضخامت فرش ماشینی هفتصد شانه بیشتر از فرش‌های دیگر می‌باشد.
  • تفاوت خرید فرش ۷۰۰ شانه و خرید فرش ۱۲۰۰ شانه از لحاظ قیمت به صورت زیر می‌باشد:
    قیمت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه کمتر از فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش‌های با شانه بالاتر می‌باشد.
  • دوام و لطافت فرش ۷۰۰ شانه هم به تراکم و شانه فرش بستگی دارد. به این صورت که هر چقدر فرش مورد نظر تراکم بیشتری داشته باشد، دوام بیشتری دارد. اما هر چقدر تراکم فرش بیشتر باشد، لطافت آن بیشتر خواهد بود. از این رو فرش ۷۰۰ شانه دوام بیشتر و لطافت کمتری نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه دارد. در نظر داشته باشید با تولید فرش با نخ اکریلیک تقریبا تمامی فرش ها دوام یکسانی دارد و دوام پایینتر فرش های شانه و تراکم پایین، به خاطر فاصله گره ها و فرو رفتن وسایل و آلاینده ها در آن است.
  • نخ خاب در فرش ۷۰۰ شانه، ۱۱ میلی‌متر است و همین عامل سبب شده است که این فرش ضخامت بیشتری داشته باشد. و مناسب مکان های پررفت و آمد و خانواده های پر جمعیت می باشد. افراد پر جمعیت می توانند برای مکان های پررفت و آمد از رنگ های تیره نیز استفاده نمایند. مثلا خرید فرش فیلی، خرید فرش طوسی، خرید فرش سرمه ای بسیار پراستفاده و کاربردی است.
  • تراکم و شانه فرش ۷۰۰ شانه به صورت زیر می‌‌باشد:
    فرش ۷۰۰ شانه از نظر تعداد شانه، ۷۰۰ گره دارد. این فرش از نظر تراکم هم ۲۱۰۰ الی ۲۵۵۰ گره دارد که محبوب‌ترین آن‌ها تراکم ۲۵۵۰ می‌باشد.

فرش ۷۰۰ شانه بخرم یا فرش ۱۲۰۰ شانه

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش آید که فرش ۷۰۰ شانه بخرم یا فرش ۱۲۰۰ شانه. در پاسخ به این سوال باید تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را بررسی کنید و با ویژگی‌های آن‌ها به خوبی آشنا شوید اما در نهایت به کاربرد شما از فرش بر می گردد. و اگر بر روی فرش خیلی رفت و آمد دارید و از مبلمان کم استفاده می کنید فرش ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه مناسب است. اما اگر بیشتر بر روی مبلمان استراحت می کنید و کمتر از فرش استفاده می کنید ، فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه برای شما مناسب تر است. امروزه بسیاری به دنبال خرید فرش مدرن ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه هستند، که البته حسن سلیقه افراد را می رساند.

فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا فرش ۱۰۰۰ شانه

تفاوت فرش 700 شانه و 1200 شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه

اگر می‌خواهید به این سوال پاسخ دهید باید با مشخصات فرش ۱۰۰۰ شانه هم آشنا شوید. این ویژگی‌ها به صورت زیر می‌باشند:

  1. فرش ۱۰۰۰ شانه و تراکم متوسطی دارد و ۱۰۰۰ شانه است و تراکم آن حدود ۳۰۰۰ می‌باشد.
  2. تراکم و شانه فرش ۱۰۰۰ شانه به صورت زیر می‌باشد:
    این فرش ۱۰۰۰ گره در عرض دارد و معمولا با تراکم ۳۰۰۰ بافته می‌شود و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
  3. این فرش با بهره مندی از پنبه و اکریلیک هیت ست شده تولید شده است.
  4. ضخامت فرش ۱۰۰۰ شانه کمتر از فرش ۷۰۰ شانه می‌باشد. توجه داشته باشید که ضخامت و شانه فرش رابطه‌ی معکوسی با یکدیگر دارند.
  5. دوام و لطافت فرش ۱۰۰۰ شانه هم به تراکم و شانه آن بستگی دارد. توجه داشته باشید که دوام فرش ۱۰۰۰ شانه کمی بیشتر از ۷۰۰ شانه می‌باشد. اما لطافت فرش ۷۰۰ شانه کمتر از فرش ۱۰۰۰ شانه می‌باشد.
  6. قیمت فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه بیشتر از فرش ۷۰۰ شانه است. زیرا فرش ۱۰۰۰ شانه شباهت بیشتری به فرش دستباف دارد و تعداد گره بیشتری در طول و عرض آن خورده شده و همچنین بافت‌های ریز و بسیار زیبایی دارد.
  7. نخ خاب در فرش ۱۰۰۰ شانه، ۹ میلی‌متر است.

بررسی تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه به یک مورد ختم نمی‌شود. زیرا هر کدام از این فرش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. حال شما را با ویژگی‌های فرش ۱۲۰۰ شانه آشنا می‌کنیم که به خوبی با تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه آشنا شوید. این ویژگی‌ها به صورت زیر می‌باشند:

  1. فرش ۱۲۰۰ شانه زیبایی بیشتری نسبت به فرش‌های ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه دارد. زیرا هر چقدر فرش‌ها بافت ریزتری داشته باشند، زیباتر خواهند بود.
  2. نخ خاب در فرش ۱۲۰۰ شانه، ۸ میلی‌متر می باشد. مهم‌ترین تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰، ارتفاع آن‌ها می‌باشد.
  3. فرش ۱۲۰۰ شانه شباهت بسیار زیادی به فرش‌های دستباف دارد. از این رو محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارد.
  4. برای تولید فرش ۱۲۰۰ شانه از الیاف‌های نازک استفاده شده است. از این رو این فرش لطافت بسیار زیادی دارد.

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در اختیار شما قرار گرفت. با بهره مندی از اطلاعاتی که گفته شد، می‌توانید فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید مرغوب‌ترین و بهترین فرش‌ها را خریداری نمایید، می‌توانید به فروشگاه معتبر و محبوب هایپر فرش مراجعه نمایید. با خرید فرش قیطران طرح فریده، یکی از زیباترین فرش‌های موجود در بازار را خریداری خواهید کرد.

معرفی بهترین فروشگاه برای خرید فرش

تفاوت فرش 700 شانه و 1200 شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه با توجه به ویژگی‌های گفته شده به خوبی مشخص شد. حال بهتر است برای خرید آن‌ها اقدام کنید. همانطور که گفته شد فروشگاه هایپر فرش یکی از بهترین فروشگاه‌های موجود در بازار است. این فروشگاه ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:
این فروشگاه بهترین و معتبرترین فرش‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. تنوع فرش‌ها در این فروشگاه بسیار زیاد است و هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. برخی از جدیدترین آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:

  • فرش قیطران طرح آرشیت
  • فرش شاهکار طرح مهناز
  • فرش ساتراپی طرح مهرگان
  • فرش ولنتیا طرح باغ گل
  • فرش پتینه طرح بنیتا

هایپرفرش فروشگاه تخصصی فرش ماشینی

این فروشگاه یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد که مرغوب‌ترین فرش‌ کاشان را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این فروشگاه می‌توانید فرش‌ها را با ۵ ضمانت خریداری نمایید. با خرید فرش شاهکار طرح ۵۷۰۰ فیلی، صاحب یکی از زیباترین فرش‌های موجود در بازار خواهید شد. تفاوت فرش ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را با دقت بررسی کنید و فرش مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید.

تفاوت فرش 700 شانه و 1200 شانه

  • تفاوت فرش 700 شانه و 1200 شانه چیست؟
    فرش 700 شانه و 1200 شانه در موارد بسیاری متفاوت هستند. از جمله ضخامت فرش، فرش 700 شانه ضخامت بیشتری نسبت به فرش های 1200 شانه دارد و مناسب خانواده های پرجمعیت و جاهای پررفت و آمد است. برای مشاهده دیگر موارد کلیک کنید.
  • فرش 700 شانه بهتر است یا فرش 1200 شانه؟
    هر دو این شانه و تراکم ها اگر با نخ اکریلیک بافته شود کیفیت یکسانی دارد اما فرش 1200 شانه چون تعداد گره بیشتری دارد تارها به هم نزدیک تر است و اجسام و آلودگی ها کمتر در فرش فرو می رود. برای مشاهده دیگر تفاوت ها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *