راهنمای خرید فرش ماشینی

بسیاری از افراد ممکن است برای اولین بار اقدام به خرید فرش کرده باشد و هیچ اطلاعاتی درمورد فرش نداشته باشد. یا افرادی باشند که فرشی خریده باشند اما کیفیت آنچنانی نداشته و اکنون استرس دارند که چه فرشی خوب است و چگونه میتوانم فرش خوبی را برای منزل خود تهیه کنم.یا ممکن است این سوال پیش آید که در زمان خرید فرش به چه نکاتی باید دقت داشته باشیم؟ تفاوت فرش ها از نظر شانه و تراکم در چیست؟ در مقاله راهنمای خرید فرش ماشینی قصد داریم تا تمامی تجربیات خود را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید تا مواردی همچون نخ فرش، فرش ماندگاری، تمیزکردن فرش، سبکی یا سنگینی فرش، مرور زمان و تغییرات فرش، همچنین جنس نخ خاب فرش، اطمینان از هیت ست بودن فرش ،ابعاد و یکنواختی طرح و نقش فرش و بسیاری از موارد دیگر برای شما شرح دهیم. همچنین در ادامه نکاتی در مورد راهنمای خرید فرش ماشینی برای شما توضیح داده شده که می تواند راهنمای بسیار زیادی برای شما در زمان خرید فرش باشد. مواردی همچون فرش های طرح، فرش های تبدیلی و فرش های که جنس اکریلیک ۱۰۰ درصدی ندارد. در آخر متن دو سوال فراوان مشتریان برای شما بیان شده که ممکن است یکی از سوالات شما باشد.

راهنمای خرید فرش

در ادامه:

۱- نخ فرش

برای بافت فرش از نخ های متفاوتی استفاده می شود مثلاً پلی استر، فیلامنت، اکریلیک و پلی پروپلین که بهترین نخ برای فرش مطمئناً نخ اکرولیک می باشد. اگرچه نقش پلی استر در سال های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۲ بسیار مورد توجه قرار گرفته بود اما برای ایجاد بافت های مخملی از نخ های اکرولیک استفاده میشود. نخی که در مقابل الکتریسیته ساکن، کوبیدگی، رنگ پریدگی، بر عکس نخ پلی استر استقامت نشان داده است. این نرخ نسبت به بقیه نسخه های طبیعی قیمت فرش مناسب تری دارد. تنها ایرادی که نخ اکرولیک می‌تواند داشته باشد پرزهایی زیاد آن می باشد که در صنعت فرش و پوشاک نیز برای موضوع راه حلی تعبیه شده است که در ادامه راهنمای خرید فرش ماشینی به آن خواهیم پرداخت. طول عمر بالا و دوام بسیار از خواص این نخ می‌باشد که باعث شده از آن در صنعت فرش بسیار استفاده شود. با پا خوردن در سایز این فرش تغییری ایجاد نمی شود. این ویژگی ها و ویژگی های فراوان به اختصار نام خواهیم برد باعث شد که در صنعت فرش از این نخ به عنوان بهترین نخ نام برده شود.

خرید فرش ماشینی

راهنمای خرید فرش ماشینی

۲- ماندگاری فرش

  • برای ماندگاری فرش باید چه فرشی را انتخاب کنیم؟
  • برای ماندگاری فرش باید چه کارهایی در نگهداری آن انجام دهیم؟
  • برای ماندگاری فرش باید چه ضمانتی دریافت کنیم؟ برای ماندگاری فرش باید چگونه جارو بکشیم؟
  • برای ماندگاری فرش باید هنگام تمیز کردن از چه چیزی استفاده کنیم؟
  • برای ماندگاری فرش باید از چه چیز های طبیعی حفظ کنیم؟

همیشه برای خرید و نگهداری فرش مطمئناً کیفیت و برند فرش در ماندگاری آن موثر خواهد بود. برای ماندگاری فرش بهتر است که از مراکز مطمئن و برندهای خوشنام مانند فرش قیطران، فرش پامچال، فرش محتشم، فرش الماس کویر، فرش ساتراپی، فرش زرتشت و تجربه شده توسط خود یا دوستان و آشنایان فرش تهیه کنیم. و فرش را انتخاب کنیم که نخ آن ۱۰۰% اکریلیک باشد. بهتر است که بعد از خرید فرش حتی اگر در شناسنامه فرش یا هنگام خرید از مقاومت فرش در برابر گرما و رطوبت و نور و غیره به ما اطمینان داده شد ولی برای دوام فرش خود از اینگونه چیزها فرش را دور نگه داریم. برندهای خوب بدون ترس و قدرت زیاد به مشتریان خود ضمانت می دهند که فرش در برابر چیزهایی که امکان دارد مشتریان را دودل کند تضمین می کند و هیچ ترسی از انجام این کار ندارند. برای ماندگاری فرش بهتر است جاروی سنتی یا برقی در راستای خواب فرش استفاده شود چرا که این کار باعث ماندگاری بیشتر فرش اکریلیک خواهد شد. برای ماندگاری فرش می‌تواند از برندهای معتبر شامپو فرش و یا دستمال سفید و اسپری های مخصوص تمیز کردن فرش استفاده شود. دوستان گرامی آگاه هستید که بهتر است فرش را از رطوبت، نور و گرما دور نگه دارید. خرید فرش قیطران در بسیاری از موارد مشتریان راضی و خرسندی را همراه داشته. برای داشتن فرش قیطران کلیک کنید.

۳- تمیز شدن فرش

از خصوصیات فرش های اکریلیک این است که بسیار راحت تر از بقیه جنس های فرش تمیز می شود. برای تمیز کردن فرش در خانه ابتدا باید تعیین کنید که لکه ایجاد شده بر مبنای کدام پایه می باشد. گاهی بلکه مانند لکه چای می تواند با پایه آب به راحتی پاک شود و مقداری آب و سرکه را با هم مخلوط کرده و لکه ایجاد شده را به راحتی با یک آستر سفید پاک کنیم. اما گاهی لکه های ایجاد شده بر روی فرش بر پایه دیگری مانند روغن می باشد. که باید در این هنگام بدانیم که حلال روغن چیست و از آن حلال استفاده کنیم که فرش را بیش از حد اذیت نکرده و بدون آسیب زدن به فرش آن را تمیز کنیم. مثلاً در این مواقع می توانیم از شوینده تهیه شده از فرش فروشی استفاده کنیم کافیست کمی بر روی فرش ریخته و با دستمال سفید آن را پاک کنیم.

خرید فرش

راهنمایی خرید فرش

۴- سبکی و سنگینی فرش

هرچه تراکم فرش بالاتر باشد فرش سبک تر می باشد در حقیقت سنگینی فرش با شانه و تراکم آن رابطه غیر مستقیم دارد. اگر به دنبال فرش سبکی هستید که در هنگام جابجایی راحت‌تر جابجا شود می‌توانید فرشهای سایز کوچکتر با تراکم بالا تر انتخاب کنید چرا که فرش های با سایز بزرگ و تراکم کم فرش های سنگین تری می باشد. علت سنگین بودن فرشهای با تراکم پایین نخ خاب استفاده شده در فرش می باشد هرچه تراکم فرش بیشتر شود نخ ظریف تر محکم تر و کوتاه تر می باشد.

۵- مرور زمان و تغییرات فرش

هدف ما از خرید فرش، فرش هایی است که به مرور زمان در برابر سایش و دیگر چیزها واکنش آنچنانی نداشته باشد. با توجه به وضعیت اقتصادی و اینکه شاید فرش از کالاهایی باشد که ما هر چند سال یکبار توان تعویض آن را داشته باشیم، بهتر است با تحقیق های گسترده و اعتماد نکردن به هر حرفی در خرید خود کاملا دقت کنیم. فرشهای با جنس پلی استر، فیلامنت یا پلی پروپلین به مرور زمان دچار ایراداتی می شود ما اکثر این ایرادات را تجربه کرده ایم. حتی گاهی فرش هایی که ادغامی از این نخ ها و نخ اکرولیک می باشد هم می تواند به مرور زمان دچار تغییراتی باشد که باب میل ما نیست. مثلاً ایجاد الکتریسیته ساکن با کف پا ، سفت شدن، سایش یا رنگ پریدگی فرش که هیچ کدام حس خوبی ندارد. به هر حال در میان این بازار تنگاتنگ و بازار داغی هایی که این روزها دیده می شود بهتر است فرشی را انتخاب نمایید که قبلاً توسط دوستان و آشنایان و یا خود ما تجربه شده است.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

نکات مهم برای خرید فرش


۱- جنس نخ خاب

نخ خواب در فرش های برجسته به نخی گفته میشود که تمام سطح روی فرش را پوشانده است. با دست کشیدن بر روی فرش می توانیم به راحتی این خواب را حس کنیم که بهترین جنس و کیفیت هم برای این قسمت فرش همان نخ اکریلیک می‌باش. اصولاً نخ اکریلیک نرخ بسیار نرمی می باشد که هیچ بویی از آن استنشاق نمی‌شود. با اینکه نخ اکریلیک یکی از مشتقات نفت می‌باشد اما از خصوصیات بارز آن این است که هیچ بویی نمی‌دهد. اما بقیه جنسهای نخ برای فرش اصولاً مقداری بوی مواد اولیه میدهند. این نوع نخ دارای شفافیت خاصی می باشد و شاید به مرور زمان در اثر پا خوردن کمی کثیف شده و رنگ آن کدر شود ولی با هر بار شست و شو، فرش دوباره باید به شکل اول خود چه در نرمی و چه شفافیت بازگردد.

راهنمای خرید فرش ماشینی

راهنمای خرید فرش ماشینی

 

۲- اطمینان از هیت ست بودن نخ

در عنوان نخ فرش توضیح داده شد که یکی از ایرادات نخ اکریلیک پرزدهی بسیار زیاد آن بود که تردیدی را هنگام خرید در مشتری ایجاد می کند. گاه شنیده ایم یا می‌شنویم که بسیاری از مراجعه کنندگان محترم از میزان پرزدهی فرش سوال می پرسند و ما در جواب به این دوستان گفته‌ایم که فرشی که پرز ندهد اکریلیک نیست. در متن چرا فرش پرز می دهد اطلاعات جامعب دراختیارتان قرار داده ایم ولی در صنعت فرش ماشینی از عملیات هیت ست شدن استفاده می‌شود که فرش ابتدا در معرض دمای بالا و بلافاصله در معرض دمای پایین قرار گرفته می‌شود که بسیاری از مشکلات فرش ازجمله پرزدهی را کم کرده و کمک شایانی به این صنعت کرده است. پس دیگر نگران پرزدهی فرش اکریلیک خود نباشید و با اطمینان خاطر انتخاب کنید در ادامه راهنمای خرید فرش کاشان به اختصار از محاسن هیت ست شدن فرش برای شما خواهیم نوشت.
• تاب نخ باز نمیشود
• پارگی نخ کم میشود
• افزایش نرمی نخ
• جلوه فرش به مرور زمان از بین میرود
• جلوه فرش بیشتر می شود
• فرش پرز هی کمتری دارد
• قابلیت جذب بالای رنگ و تثبیت رنگ در فرش

۳- شانه و تراکم فرش

فرش ها هر کدام با شانه و تراکم خاصی بافته و عرضه می شوند با توجه به اینکه جنس نخ در همه شانه ها و تراکم ها یکی می باشد، پس انتخاب شانه و تراکم سلیقه‌ای می باشد. بعضی ها که فرش های ضخیم تر دوست دارند فرش ۷۰۰ شانه و تراکم ۲۱۰۰ و یا ۲۵۵۰ را انتخاب می‌کنند. اما هرچه هر شانه و تراکم بالاتری داشته باشد ظریف‌تر و در عین حال سبکتر می باشد که البته این نوع فرش در نوع برجسته خود دارای مشتریان پروپاقرصی میباشد.

۴- ابعاد فرش

فرش ها در ابعاد مختلف استاندارد و غیر استاندارد قابل بافت و عرضه می باشد. ابعاد فرش های استاندارد ۱۲ متری، ۹ متری، ۶ متری و چهار متری و سه متری می باشد و در کناره ها با عرض یک در طول ۱.۵، ۲, ۳، ۴ می باشد. شاید گاهی به فرشی با ابعاد دیگر مثلاً گرد سه در سه برای پذیرایی یا اتاق های خود نیاز داشته باشید. یا سایز کنار خود یا فرشتان استاندارد نمی باشد در این مواقع می توانید با سفارش طرح خود البته به صورت جفت از طرح انتخابی خود لذت ببرید. خرید فرش ۷۰۰ شانه، خرید فرش ۱۰۰۰ شانه، خرید فرش ۱۲۰۰ شانه و خرید فرش ۱۵۰۰ شانه در هایپرفرش؛ هایپرمارکت تخصصی فرش ماشینی در رنگ ها و طرح های مختلف امکانپذیر است کافیست روی لینک هر فرش کلیک کرده و فرش مورد نظرتان را به سبد خرید اضافه نمایید.

۵- یکنواخت و یکدست بودن طرح فرش

در زمان خرید فرش دقت داشته باشید که همه سطوح فرش یکدست و یکنواخت باشد. ممکن است بعضی از فرش ها در قسمتی کمرنگ تر از بقیه قسمت ها باشد این لایت بودن فرش می‌باشد و عیبی در فرش نیست. حتماً در زمان خرید فرش کف پهن فرش را مشاهده کنید ممکن است فرشی از روبرو بسیار خوش نقش و رنگ باشد اما در زمانی که روی زمین پهن شود آن رنگ و لعاب اصلی را نداشته باشد. از طرح های به روز می توان به فرش افشان ، فرش لچک و ترنج، فرش تلفیقی، فرش خشتی، فرش ریزماهی ،فرش نایین و فرش طرح دستباف اشاره کرد.


۶- مطالعه دقیق شناسنامه فرش

هر فرش یا در هنگام بافت فرش، یا بعد از آن شناسنامه دار می شود. گاهی فرش‌ها را به خصوص در گذشته در عرض یا طول آن، شانه و تراکم و کارخانه بافنده آن بافت می‌شد و گاهی بعد از بافت شناسنامه آن پشت فرش قرار می‌گیرد. به شما پیشنهاد می شود که در هنگام خرید شناسنامه فرش خود را به درستی و دقت مطالعه کنید چرا که می توانید از نوع نخ و شانه و تراکم و مواردی پیشنهادی و غیره برای فرش خود اطلاع پیدا کرده و در نگهداری و اطمینان از خرید خود اطلاعاتی به دست آورید.

راهنمای خرید فرش ماشینی

راهنمای خرید فرش

۷- انتخاب فرش بر اساس رنگ و مد

بعضی رنگ ها همیشه مدنظر مشتریان بوده و می باشند مثلاً فرش کرم یا فرش سرمه‌ای. اما گاهی در یک برهه زمانی خاص فرش نیز در کنار هنرهای دیگر به سمت مدرن شدن و تغییر در سلیقه مخاطب می رود. این روزها فرش فیلی و طوسی، طلایی و نقره‌ای بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و این نگاه نو می تواند برای صنعت فرش نیز اتفاق خوشایندی باشد.


۸- هماهنگی با دکوراسیون

یکی از اتفاقات جدید در خانواده ها حرکت به سمت ست کردن همه وسایل خانه با یکدیگر می‌باشد و اتفاق شایسته‌ای نیز می‌باشد هماهنگی رنگ و طرح فرش با دکوراسیون شما یکی از اساسی ترین دغدغه های مشتریان هنگام خرید می باشد شما می توانید قبل از انتخاب مبلمان و دکوراسیون خود دست به انتخاب فرش بزنید چرا که در این هنگام نصف بیشتر راه را رفته اید و بعد با خیال راحت وسایل دیگر منزل و مبلمان را با فرش خود ست کنید. فرش پتینه در سال اخیر بسیار مورد پسند بوده و الهام گرفته از فرش های قدیمی منازل مادربزرگ ها است. برای خرید فرش پتینه و داشتن حس نوستالژی در منزل کلیک کنید.

۹- نه گفتن به فرش های رنگی ارزان

هیچ گرانی بی حکمت نیست یا هیچ ارزانی بی علت نیست. شاید این جمله را از نسل‌های پیش بسیار شنیده باشیم و دقیقاً نیز همینطور هست گاهی ما در خرید خود کیفیت را فدای ارزانی میکنیم. اما هیچ ارزانی بی علت نیست گاهی رنگ و لعاب برخی از فرش ها و ارزان بودن آن چنان دست به یکدیگر می دهد که ما در انتخاب خود هیچ شکی نمی کنید. ولی شاید یک بار هزینه درست کردن بسیار عاقلانه تر از چند بار هزینه نادرست کردن باشد شما با راهکارهایی که در بالا به شما ارائه می شود می توانید به فرش های رنگی ارزان بی زمان است و بی‌کیفیت نه بگویید.

نکات خرید فرش ماشینی

گول فرش های طرح را نخورید

فرش 2000 شانه

گاهی اوقات شنیده شده که بعضی فرش ها مثلا ۷۰۰ شانه را به عنوان فرش ۱۲۰۰ شانه معرفی کردند و فرش ۷۰۰ شانه طرح ۱۲۰۰ را به قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه به فروش می‌رساند و در صورتی که این فرش ۷۰۰ شانه ای میباشد که مسلماً تراکم و سنگینی فرش ۱۲۰۰ شانه را ندارد. مثلاً در فرش طرح ۷۰۰ شانه در اصل فرش ۵۰۰ شانه می باشد اما چون طرح و نقش جدید و پر فروشی دارد آن را به‌عنوان فرش ۷۰۰ شانه معرفی می‌کند. یا برای مثال دیگر بالاترین تراکم فعلی در آبان سال ۱۴۰۰ فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ می باشد اما فرش هایی با نام فرش ۲۰۰۰ شانه در حال فروش می باشد که در اصل همان فرش طرح ۲۰۰۰ شانه می باشد.پس بی‌گمان بهتر است در این مواقع فریب فرش های طرح را نخوریم و تکلیف خود را در خرید مشخص کنیم.

فرش تبدیلی نخرید

فرش تبدیلی فرشی می باشد که به مرور زمان دستگاهی که فرش با تراکم خاصی را میبافند به دستگاهی تبدیل می‌شود، که تراکم بالاتری را بافت می کند. امکان دارد که این دستگاه وقتی به دستگاه دیگری تبدیل میشود کیفیت دستگاه اصلی را نداشته باشد. پشت فرش راه مناسبی برای تشخیص فرش تبدیلی می باشد اما آن هم در بسیاری از موارد مقدور نیست.

هر فرش اکریلیکی خوب نیست

تمام نخ های اکریلیک از لحاظ کیفیت برابر می باشد مگر آن که فرش های اکریلیک گاهی تحت تاثیر دمای خاص قرار گرفته باشد و در اصطلاح هیت ست شده باشد که در این صورت فرش استحکام بیشتر و پرزهای کمتری خواهد داشت. تنها در این صورت فرش های اکریلیک از لحاظ کیفیت با هم فرق دارند. در زمان خرید فرش حتماً به شناسنامه فرش دقت کنید که جنس نخ فرش را ۱۰۰% اکریلیک زده باشد. ممکن است برخی فرش‌ها اکریلیک ۱۰۰% نباشد و در آن از نخ های دیگر استفاده شده باشد که کیفیت نخ ۱۰۰% اکریلیک را ندارد.

فرش اکریلیک

برخی مشتریان در مواقع خرید سوال هایی را از ما می‌پرسند که دو مورد از این سوالات را در ادامه راهنمای خرید فرش ماشینی با هم مرور می کنیم.

آیا فرش های اکریلیک گل برجسته در هنگام جارو کشیدن مشکلی ایجاد نمی کند؟

در بسیاری از دستگاه های بافندگی فرش هنگام بافت فرش وقتی که می‌خواهد برجسته سازی شود در نقطه تلاقی برجسته بودن و برجسته نبودن یک گره بافته نمی شود و به همین خاطر آشغال های ریز در این گره گیر می افتد و شما را با مشکل مواجه می‌کند. اما با پیشرفت علم و با توجه به دغدغه تیم ما در مجموعه هایپرفرش این مشکل برطرف شده است. این امکان به شما داده می شود که به دلیل برطرف کردن این نقص در دستگاه ها دیگر مشکلی در جاروبرقی کشیدن نداشته باشید پس با اطمینان خرید کنید.

آیا فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه اکریلیک بعد از استفاده نازک تر می شود؟

فرشهای ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ که ضخامت کمتری از فرش های ۷۰۰ شانه دارد ولی دارای تراکم بیشتری می باشد، چون نازک هستند. تفاوت فرش ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه نیز در مطلبی دیگر توضیح داده شده است. بسیاری ترس آن را دارند که فرش پس از مدتی از این بیشتر ساییده شده و نازک تر شود. ولی نخ اکریلیک هیت ست شده این مشکل را برطرف کرده است و به این موضوع به طور مفصل در عنوان فرش هیت ست شده پرداخته شده است.

هایپرفرش بر این امید است که مطلب راهنمای خرید فرش ماشینی اطلاعات کاملی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد. اما اگر همچنان سوالی در ذهنتان درمورد فرش دارید می توانید با شماره ۰۹۳۹۲۵۷۹۲۵۶ تماس برقرار نمایید. یا از طریق واتساپ با همین شماره در ارتباط باشید.

نویسنده مطالب هایپرفرش

راهنمای خرید فرش

  • فرش خوب چه خصوصیاتی دارد؟
    فرش مناسب برای فرشی است که دوام بالایی داشته باشد، ظرافت زیادی داشته باشد، از طرح های جدید و به روز باشد، به راحتی با رنگ مبل و پرده ها و هر چیز دیگری در دکوراسیون قابل ست کردن باشد، در عین زیبایی و ظرافت نشستن روی آن راحت باشد، ابعاد مناسبی داشته باشد.
  • ارسال فرش های هایپرفرش به سراسر کشور رایگان است؟
    برای رضایت بیشتر شما عزیزان و نوعروسان ارسال تمامی فرش ها به صورت رایگان به سراسر کشور انجام می شود. شماره تماس 09392579256 همواره پاسخگوی شما عزیزان می باشد.
  • در زمان خرید فرش ماشینی چه چیزهایی مهم است؟
    موارد بسیاری در خرید فرش اهمیت دارد که در این مطلب به بیش از 10 مورد از جمله نخ فرش، ماندگاری فرش، شانه و تراکم، ابعاد فرش و .... بیان شده است.
  • آیا فرش های هایپرفرش گارانتی دارد؟
    تمامی فرش های موجود در هایپرفرش دارای گارانتی 60 ماهه می باشد. اما با توجه به نخ اکریلیک استفاده شده در فرش ها که از بهترین الیاف فرش ماشینی است، چندین و چند سال در منزلتان پهن می باشد.
  • راه های تشخیص فرش ماشینی اصل و تقلبی چگونه است؟
    مواردی همچون فرش طرح، فرش تبدیلی که بسیار حائض اهمیت است به طور کامل شرح داده شده است.

4 دیدگاه در “راهنمای خرید فرش ماشینی

  1. مریم میرمرادی گفت:

    سلام ممنون بابت مطلب کاملتون

    1. هایپر فرش گفت:

      ممنونم از لطفتون ، خوشحالم که براتون مفید بوده است
      بازم اگر سوالی داشتید در خدمتتون هستیم

  2. سلام خسته نباشید
    مطلبتون عالی بود خانم شاقلی
    من اصلا نمیدونستم شانه و تراکم چی هست. یا فکر میکردم فرش پرز بده خوب نیست.
    خیلی خوب بود.
    ممنون

    1. خانم جعفری گفت:

      سلام روزبخیر
      خوشحالیم که راضی بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *