بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های خانه، آشپزخانه است. خانم خانه ساعت زیادی را در آشپزخانه سپری می کند و سایر اعضای خانواده در طول روز چندین بار به آشپزخانه رفت و آمد دارند. آشپزخانه محل طبخ غذا، شستشوی ظروف و بعضاً لباس است و همواره در معرض آب و رطوبت قرار دارد. ریختن آب، کف آشپزخانه باعث لیز خوردن افراد می شود و ممکن است باعث ایجاد آسیب برای سایر افراد خانواده شود. بنابراین از انواع کفپوش ها برای آشپزخانه استفاده می شود. یکی از بهترین کفپوش ها، فرش است. امروزه در شیوه های مدرن طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از فرش در آشپزخانه مرسوم نیست اما استفاده از فرش در فرهنگ ما ایرانیان ریشه در گذشته دارد. به طوری که خیلی ها اعتقاد دارند که فرش عضو جدا نشدنی وسایل منزل است و اصلاً خانه بدون فرش قابل تصور نیست. در این مقاله سعی داریم ویژگی های بهترین فرش آشپزخانه را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

بهترین فرش آشپزخانه

خرید بهترین فرش آشپزخانه

بهترین فرش آشپزخانه

برای انتخاب بهترین فرش آشپزخانه بایستی بسیار دقت داشته باشید. با توجه به اینکه فرش آشپزخانه همواره در معرض آلودگی های مختلف (مواد غذایی، شوینده ها، چربی و رطوبت و …) قرار دارد بایستی فرشی را انتخاب کنید که به راحتی شسته شود. انتخاب فرش هایی با کیفیت مناسب این اطمینان خاطر را به شما می دهد که در اثر شستشوی مکرر، دچار افت کیفیت نخواهند شد. هنگام خرید فرش ماشینی آشپزخانه سعی کنید برندهای معروف را انتخاب کنید. در این صورت شما می توانید بهترین و در عین حال جدید ترین فرش آشپزخانه را با اطمینان خاطر از کیفیت بالای آن با قیمت مناسب خریداری کنید. خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید انواع فرش سابقه ای درخشان دارد. کارخانه ها و کارگاه های مختلفی در این عرصه فعالیت می کنند و محصولاتی را تولید می کنند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

بهترین فرش آشپزخانه

خرید بهترین فرش آشپزخانه

حتما لازم نیست برای خرید بهترین فرش آشپزخانه هزینه زیادی را پرداخت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت فرش هر چه قدر هم بالا باشد، در اثر وجود آلودگی هایی همچون (چربی، شوینده ها، رطوبت و …) و شستشوی مداوم، به مرور زمان مستهلک می شود و نیاز به تعویض دارد. بنابراین سعی کنید فرش آشپزخانه را با قیمت مناسب تهیه کنید که در صورت نیاز به تعویض آن دچار مشکل نشوید. خرید فرش دستبافت با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارد اصلا توصیه نمی شود. بسیاری از برندهای معروف فرش یک مجموعه از بهترین و جدیدترین فرش آشپزخانه را با قیمت مناسب عرضه می کنند تا شما به راحتی بتوانید فرشی را مطابق با سلیقه خود انتخاب و خریداری کنید. از برندهای معروف که در این زمینه فعالیت می کنند می توان به این موارد اشاره کرد:

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

فرش مناسب آشپزخانه چه فرشی است؟

هنگام خرید و یا تعویض فرش آشپزخانه، این اولین سوالی که به ذهن شما می رسد. برای انتخاب بهترین فرش آشپزخانه بایستی پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید. مثلاً فرشی که انتخاب می کنید باید میزان جذب رطوبت پایین داشته باشد تا دچار پوسیدگی نشود و همچنین بوی رطوبت نگیرد. فرش هایی که دارای پرز بلند هستند انتخاب مناسبی نیستند زیرا گرد و غبار و چیزهایی که روی فرش می ریزد، لای پرزها گیر می کند و جمع‌آوری آن ها، شما را با مشکل مواجه می کند. دقت کنید که سطح فرشی که برای آشپزخانه انتخاب می کنید به صورت یکدست باشد. برآمدگی و فرو رفتگی سطح فرش باعث می شود تا آشغال رو فرش جمع شود و شما هنگام راه رفتن روی آن دچار مشکل شوید.
فرشی را انتخاب کنید که به راحتی توسط شامپو فرش تمیز شود تا برای از بین بردن لکه و کثیفی در یک قسمت از فرش مجبور نشوید تمام فرش را بشویید.البته نکات مهم دیگری هم هست که در هنگام خرید بهترین و جدیدترین فرش آشپزخانه توجه به آن می تواند کمک کننده باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا این نکات را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین فرش آشپزخانه

انتخاب طرح فرش مناسب آشپزخانه

یکی از نکات مهم در هنگام خرید بهترین فرش آشپزخانه ۱۴۰۱ طرح فرش است. طرح فرشی که انتخاب می کنید باید با کاربری این قسمت از منزل هماهنگ باشد. همچنین با سایر اجزای موجود در آشپزخانه همخوانی داشته باشد. طرح های اصیل و سنتی، خرید فرش چهل تکه، خرید فرش بافتی و خرید فرش کلاسیک بسیار مناسب هستند. در کنار این طرح ها خرید فرش قشقایی، خرید فرش مدرن و فرش فانتزی و خرید فرش وینتیج را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

چه جنس فرشی مناسب آشپزخانه است؟

برای انتخاب بهترین فرش آشپزخانه ۱۴۰۱ بایستی جنس فرش را در اولویت انتخاب خود قرار دهید. فرش آشپزخانه بیشتر از سایر فرش ها در معرض آلودگی قرار دارد. همچنین آشپزخانه رطوبت بسیار بالایی دارد. بنابراین انتخاب یک فرش با جنس نخ مناسب، باعث می شود تا فرش دیرتر کثیف شود و در صورت کثیف شدن، شستشوی آن راحت تر انجام شود. در ادامه چند جنس نخ مناسب را معرفی می کنیم که به عنوان الیاف فرش آشپزخانه انتخاب بسیار مناسبی هستند.

  • پلی استر

یکی از بهترین گزینه ها برای فرش آشپزخانه، فرش پلی استر است. این فرش ماندگاری و طول عمر بالایی دارد. الیاف پلی استر در عین لطافت، مقاومت بالایی در برابر لکه و کثیفی دارد.

  • پروپیلن

الیاف پروپیلن بسیار مقاوم هستند. این الیاف ضد آب هستند. این ویژگی باعث شده که این فرش برای محیط آشپزخانه که همواره در معرض رطوبت قرار دارد، بسیار مناسب باشد. پروپیلن قیمت مناسبی دارد و به راحتی شسته می شود. البته ماندگاری، کیفیت و راحتی آن در مقایسه با فرش پلی استر پایین تر است.

  • اکریلیک

اکریلیک از نظر ظاهری بسیار شبیه نخ پشم طبیعی است اما بر خلاف الیاف طبیعی مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، روغن، نور خورشید و … دارد. این الیاف ضد حساسیت و قابل شستشو است. خرید فرش اکریلیک را به عنوان یکی از بهترین خرید فرش آشپزخانه به شما پیشنهاد می کنیم.

انتخاب رنگ مناسب برای فرش آشپزخانه

رنگ مناسب یکی از ویژگی های مهم، بهترین فرش آشپزخانه است. همان طور که قبلاً هم گفته شد فرش آشپزخانه در معرض آلودگی های مختلف از جمله مواد غذایی، ادویه، انواع نوشیدنی ها و … است. زمانی که این مواد روی فرش می ریزد به راحتی رنگ فرش را تغییر می دهد. بنابراین انتخاب فرش هایی مانند فرش کرم، برای آشپزخانه پیشنهاد نمی شود. البته به سراغ رنگ های خیلی تیره مانند فرش مشکی، فرش گردویی نروید زیرا این رنگ ها فضای آشپزخانه را دلگیر می کنند اما بازهم به سلیقه شما بستگی دارد. همچنین باعث می شوند فضای آشپزخانه خیلی کوچک تر از آنچه هست به نظر برسد. خرید فرش سرمه ای، فرش آبی فیروزه ای و فرش روناسی را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر علاقه ‌مند به انتخاب فرش روشن هستید به شما پیشنهاد می کنیم طرح های شلوغ را انتخاب کنید. همچنین انتخاب رنگ های شاد مثل قرمز، نارنجی و زرد علاوه بر افزایش انرژی، باعث تحریک اشتها می شود و باعث می شود که فضا شاداب تر به نظر برسد. این روزها خرید فرش طوسی و خرید فرش فیلی نیز باب شده که البته انتخاب به جا و مناسبی می باشد، چون این دو رنگ بسیار چرک تاب و مد می باشد.

بهترین فرش آشپزخانه

چه ابعادی مناسب آشپزخانه است؟

برای انتخاب بهترین فرش آشپزخانه به ابعاد فرش دقت کنید. فرشی را خریداری کنید تا با ابعاد آشپزخانه شما هماهنگ باشد. اگر فرش آشپزخانه خیلی بزرگ باشد جلوی درب کابینت ها قرار می گیرد. در این حالت باز و بسته شدن کابینت ها به سختی صورت می گیرد پس خرید فرش ۱۲ متری، خرید فرش ۹ متری مناسب نیست. همچنین به مرور زمان آن قسمت از فرش کیفیت خودش را از دست می دهد. اگر فرش کوچک باشد قسمت هایی از کف آشپزخانه را پوشش نمی دهد و این جلوه ی ناخوشایندی را ایجاد می کند. از قرار دادن فرش زیر کابینت ها و وسایل آشپزخانه از جمله یخچال خودداری کنید. زیرا این وسایل به دلیل وزن سنگینی که دارند به مرور زمان فرش را خراب می کنند.
اگر میز ناهار خوری شما در آشپزخانه قرار دارد فرش خود را طوری انتخاب کنید که تمام فضای زیر میز ناهارخوری و صندلی ها را بپوشاند. سعی کنید در جلوی سینک فرش پهن نکنید زیرا این قسمت آشپزخانه مدام در معرض آب و رطوبت قرار دارد و کثیف می شود و نیاز به شستشو دارد. استفاده از پا دری می تواند جایگزین خوبی برای فرش باشد.

فرش با چه تراکمی مناسب آشپزخانه است؟

فرش هایی با تراکم بالا به عنوان بهترین فرش آشپزخانه شناخته می شوند. هر چه تراکم فرش بالاتر باشد امکان نفوذ آلودگی ها به داخل آن کمتر می شود. فرش با تراکم بالا استحکام بیشتری دارد و در اثر شستشو آسیب کمتری می بیند. این گونه فرش ها سنگین هستند و کمتر لیز می خورند. خرید فرش ۷۰۰ شانه می تواند گزینه خوبی باشد. این فرش قیمت مناسبی دارد و بسیار نرم است و از خستگی پا هنگام ایستادن طولانی مدت جلوگیری می کند. خرید فرش ۱۲۰۰ شانه و خرید فرش ۱۵۰۰ شانه اصلا پیشنهاد نمی شود.

فرش آشپزخانه

  • خصوصیات فرش آشپزخانه چیست؟
    فرش آشپزخانه که از اهمیت بالایی برای مادران برخوردار است باید ویژگی هایی داشته باشد از جمله نداشتن پرز، چرکتاب بودن، طرح و نقش شلوغ، نگرفتن نم و رطوبت و .... که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.
  • برای خرید فرش آشپزخانه از هایپرفرش با تخفیف چه مراحلی باید طی شود؟
    تخفیف ویژه برای رضایت بیشتر شما مشتریان بر روی تمامی فرش های آشپزخانه اعمال شده. به راحتی می توانید فرش مورد نظرتان را به سبد خریدتان اضافه کرده و پس از وارد کردن آدرس و مشخصات فرشتان را خرید نمایید.
  • ارسال رایگان فرش آشپزخانه برای تمامی شهرها امکانپذیر است؟
    برای راحتی خرید شما مشتریان، ارسال برای تمامی شهر ها به صورت رایگان انجام می شود. و بسته به موقعیت مکانی شما بین 2 تا 7 روزکاری زمان می برد.

2 دیدگاه در “۵ ویژگی بارز بهترین فرش آشپزخانه

  1. sima گفت:

    فرش آشپزخانه سایز سفارشی هم میزنید؟میخوام آشپزخونم فیت بشه!!

    1. خانم جعفری گفت:

      سلام ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز
      بله طرح های آشپزخانه به صورت سفارشی هم بافت میشه. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۹۲۵۷۹۲۵۶ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *